پرورش ماهیان زینتی ؛ شغلی پردرآمد با ارزش صادراتی بالا


یک ایده که می شود با سرمایه متوسط شروع کرد

پرورش ماهیان زینتی ؛ شغلی پردرآمد با ارزش صادراتی بالا

این یکی از کسب و کارهای کوچک اما پرسود است و می تونید یک صادرکننده خوبی در این زمینه باشید.

?ماهیان زینتی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دست و پا کرده است. بسیاری از مردم جهان علاقه‌مندند بخشی از شگفتی‌های اقیانوس را به خانه‌شان بیاورند و همین موضوع باعث شده است ارزش اقتصادی بازار ماهیان زینتی در جهان، سالانه ٢٠‌ میلیارد دلار برآورد شود.
ایران به دلیل نزدیکی به بازارهای هدف دسترسی ساده‌تری دارد و همین موضوع می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل این کالا را کاهش دهد و مشتریان را به بازار ایران جذب کند. علاوه بر این، ایران ٨٠ گونه از ١۵٠٠ گونه ماهیان زینتی را به صورت بومی در اختیار دارد.
?کشورهایی چون اندونزی، تایلند و چین با حمایت بسیار گسترده از تولیدکنندگان ماهیان زینتی خود حجم قابل توجهی از این رقم گردش مالی تجارت جهانی ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده‌اند درصورتی که اگر مسئولان ایران تنها ۱۰درصد حمایت‌های این کشورها را از تولیدکنندگان ماهیان زینتی داشته باشند این سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزآوری قابل ملاحظه‌ای برای اقتصاد کشورمان داشته باشند.
?بیشتر ماهیان زینتی موجود در بازار ایران از کشورهایی مانند تایلند و تایوان وارد می‌شود اما تقاضا در این بازار به اندازه‌ای زیاد است که در شهری مثل قم ظرف یک هفته، تمام ماهیان تولیدی به فروش می‌رود و تولیدکنندگان عموما نیازی به دریافت سفارش از سایر شهرها ندارند.
?حداقل ۵٠ متر فضا و ۴٠ آکواریوم می‌تواند شغلی پردرآمد برای کارجویان دست و پا کند. این کار نیازی به پرداخت هزینه‌های کارگری ندارد و از تولید‌کننده تنها به اندازه ۴ تا ۵ ساعت کار در روز، زمان می‌گیرد.
?حداکثر سرمایه مورد نیاز برای شروع این کار ١٠ تا ١۵‌ میلیون تومان است که پس از ٣ دوره یا ۶ ماه کار بازگشت سرمایه به صورت کامل اتفاق می‌افتد حتی اگر شما یک پرورش‌دهنده مبتدی باشید.
?شما می تونید با کمترین سرمایه شروع کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *