دانلود پروژه طراحی STEPPER MOTOR چپ گرد و راست گرد کنترلی


پروژه کارشناسی

طراحی STEPPER MOTOR چپ گرد و راست گرد کنترلی

چکیده :

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره نیاز های جدید به وسایل و دستگاه های جدید تر جهت هماهنگی همه بخشهای صنعت با این پیشرفت ، به وجود می آیند. بدین منظور شناخت و طراحی راه کارها و وسایل جدید امری است اجتناب ناپذیر.از جمله این پیشرفت ها ساخت نوع جدید و پیشرفته تری از موتورهای الکتریکی به نام استپ موتور ها یا موتورهای پله ای است که با کاهش انواع هزینه ها در صناع کم کم جای مکانیزم های پیچیده مکانیکی را خواهند گرفت.در این مقاله سعی شده است تا بسیار مختصر و متناسب با محدودیت ها بزبانی ساده و قابل درک ساختار و نحوه کارکرد و کنترل موتورهای استپی  بررسی و بیان شود.کارایی و امکانات یک استپ موتور بسیار بیشتر از انواع دیگر الکترو موتورها می باشد. بدین لحاظ که بسیاری مکانیزم ها و حالات مختلف چرخش را می توان از آنها گرفت و همچنین این که کنترل این موتور ها بسیار آسان تر از سایرین است به طوری که عمدتا به وسایل کنترل سرعت اضافی از قبیل ترمز های الکتریکی و مکانیکی نیازی ندارند.پس بر ماست تا با افزایش دانش خود در مورد این نوع کارامد از موتورهای الکتریکی سعی در استفاده هرچه بیشتر از امکانات آنها کنیم.

نحوه عملکرد پروژه بدین گونه است که ما می توانیم با تعیین مقدار زاویه و دادن آن مقدار از طریق کیبورد به موتور فرمان دهیم که چه مقداری به صورت راستگرد و یا چپگرد حرکت کند.

کاربرد های این پروژه متعدد می باشد، به عنوان مثال ما میتوانیم از این روش در اعمال پزشکی یا ربات های جراح استفاده کنیم. در صنعت نیز از این پروژه استفاده های گوناگونی میشود مثلا در صنعت خودرو سازی یا ریخته گری به عنوان بازوی مکانیکی کاربرد دارد ویا در صنعت ساخت هواپیما به عنوان کنترل کننده بال هواپیما و…

به طور خلاصه هر جا که نیاز به اتوماسیون صنعتی احساس شود این پروژه کاربرد زیادی دارد.

فهرست مطالب

فصل اول

·       مقدمه

فصل دوم

·       سخت افزار پروژه

·       قطعات بکار رفته در پروژه

·       میکرو کنترلر 8051

·       استپر موتور

·       کیبورد

·       LCD

فصل سوم

·       نرم افزار پروژه

·       نرم افزارهای بکار برده شده در پروژه

·       نرم افزار Keil

·       نرم افزار Protues

·       فلوچارت پروژه

فصل چهارم

·       نتیجه گیری و جمع بندی

فصل اول

مقدمه :

با درک میدان های مغناطیسی و کشف آنکه می توان انرژی الکریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل نمود تحولی عظیم در تاریخ بشری بوجود آمد ، بگونه ای که بشر روز به روز به تفکر و طراحی و ساخت وسایلی که بتوانند با استفاده از انرژی الکتریکی ، انرژی مکانیکی تولید نمایند روی آورد. از این رو  انواع موتور های الکتریکی به صحنه وجود آمده و همچنان سیر تکمیلی خود را طی نمودند تا به امروز که می توان برای هر نوع کاربری ، نوع خاصی از موتورها را بکار برد. اما ساخت اسپ موتور با امکاناتی که به طراحان و سازندگان ماشین آلات میدهد ، به گونه ای برجسته سبب کاهش هزینه ها در همه زمینه ها می شود. یکی از چندین مزایای بسیار زیاد این نوع الکتروموتورها تبدیل مکانیزم های بسیار پیچیده مکانیکی ، به تنها یک محرک استپی می باشد. در ادامه با این پدیده جالب آشنا تر خواهیم شد.نحوه عملکرد پروژه بدین گونه است که ما می توانیم با تعیین مقدار زاویه و دادن آن مقدار از طریق کیبورد به موتور فرمان دهیم که چه مقداری به صورت راستگرد و یا چپگرد حرکت کند.

به طور خلاصه هر جا که نیاز به اتوماسیون صنعتی احساس شود این پروژه کاربرد زیادی دارد.

من در این مقاله سعی دارم که مطالبی نسبتا سودمند در مورد پروژه ی خود ارائه دهم. این مقاله در قالب چهار فصل می باشد.

در فصل دوم نحوه ی ارتباط سخت افزار های این پروژه را خواهیم دید. میبینیم که چه قطعاتی در این پروژه به کار رفته است.

در فصل سوم نیز به تشریح نرم افزاری پروژه می پردازیم و در فصل بعدی ترکیب نرم افزاری و سخت افزاری پروژه را داریم.

این فایل ورد در 34 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *