دانلود تحقیق روشهای مختلف پیشگیری از حاملگی


روشهای مختلف پیشگیری از حاملگی و استفاده از متدهای نوین در این زمینه

در اجرای برنامه های بهداشت و تنظیم خانواده و اینکه جمعیت یک کشور در حد متعادلی ثابت مانده و یا با سرعت کمی افزایش یابد، بایستی اقدام به جلوگیری از آبستنی کرد. برای رسیدن به این هدف باید یا آمیزش جنسی را تقلیل داد و یا روشهایی بکار برد که با وجود آمیزش جنسی، لقاح و آبستنی انجام نشود. راه اول اصولاً عملی نیست زیرا یکی از مشخصات ویژه رفتاری انسان، میل زیاد او به آمیزش و ارضاء تمایلات جنسی است. از این رو بشر کوشیده است تا روشهایی ابداع نماید که ضمن عمل جنسی، از لقاح و تولید مثل جلوگیری گردد.

تاریخچه پیشگیری از حاملگی

اگر چه کنترل موالید ایده ای نو بنظر می آید ولی در واقع از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و در ورق پاره هایی که از سالها پیش از ملل متمدن قدیمی بدست آمده است معلوم می گردد که انسانهای آن دوره نیز برای جلوگیری از حاملگی تلاش می نمودند.

در زمانهای قدیم عامل ایجاد بچه را نمی شناختند و چون از تاریخ تماس زن با مرد 9 ماه می گذشت، عوامل مختلف جوی را که در طی این مدت رخ می داد عامل آن می دانستند و برخی، حاملگی را مانند سیکل ماهیانه زن، خودبخود می پنداشتند.

چون زنان همیشه خود را منشاء ایجاد بچه می دانستند و رل پدر در توالد و تناسل بچه را نمی شناختند، بنابراین تلاش برای پیش گیری از حاملگی همیشه از طرف زنان بوده است. زنان ژاپنی از کندوی عسل که زنبورهای مرده داشتند و یا ترشحات دهان شتر می خوردند. زنان افریقایی از آبی که در آن مرده را شستشو داده بودند می نوشیدند. مصریها بلافاصله پس از زایمان به تعداد سالهایی که نمی خواستند بچه دار شند دانه روغن کوچک می خوردند و یا پلاکهایی که آغشته به ترشحات کروکودیل نموده و آنرا عده ای از زنان پس از مقاربت، بالا و پایین می پریدند و یا اینکه خودشان را بحالت انقباض در می آوردند و نفس را در سینه حبس می نمودند. زنان مسلمان، فلفل آغشته به مواد یگری در واژن قرار می دادند. در برخی منابع به زنان توصیه شده است که ریشه بعضی از گیاهان را بجوشانند و بصورت دم کرده مانند چای بخورند. همچنین مصرف مقداری اسفنج را نیز در واژن زن قید کرده است. ارسطو مصرف روغن سدر و روغن زیتون را توصیه می نمود و در یونان، زنان عسل و یا مخلوطی از آب لیمو و الکل و تریاک و سرکه را مصرف می نمودند. سرکه و آب لیمو، قدرت اسپرم کشی داشته و عسل و روغن، خاصیت چسبندگی دارد و از حرکت اسپرمها جلوگیری می نماید.

این فایل ورد در 34 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *