پاورپوینت ارزیابی محیط به منظور شناسایی SWOT در ورزش


سازمانهای عمومی و غیرانتفاعی برای واکنش نسبت به تغییرات محیطی باید شرایط داخلی و خارجی خود را به دقت بررسی کرده و استراتژی هایی کارآمد را به منظور تلفیق مناسب این دو بعد و خلق ارزش عمومی بیابند .
ویک (1995) بیان می کند « هویت یک شیء یا رویداد هیچگاه در خلأ شکل نمیگیرد بلکه در مقابل سایر پدیده ها خود را نشان می دهد» . با این دیدگاه کل و جزء ، محیط و مرکز ، تاریکی و روشنی در کنار یکدیگر معنا می یابند . سپس برای شناخت ماهیت یک پدیده نمی توان تنها به بررسی اجزاء آن « اکتفا کرد بلکه باید به شناسائی رابطه و تعامل آن با محیط نیز پرداخت »
هدف :
هدف گام چهارم در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک تهیه اطلاعات لازم از نقاط قوت و ضعف سازمان و فرصت ها و چالش های محیطی است .
نقاط  قوت و ضعف ، معطوف به محیط سازمان بوده و به شرایط فعلی آن اشاره دارند . فرصت ها و چالش ها ، معمولاً خارجی هستند و رویکردی آینده نگر دارند .
علاوه بر این، پرداختن به انتظارات بطور مستقیم به تعریف اهداف منتهی می شود و از طرفی بیان دغدغه ها و نگرانی های مردم به تعریف موضوعات استراتژیک و اجتناب از اتخاذ اهداف منفی منجر می شود.  ( براسیون ، آکرمن و فین 2004)
پتانسیل های عمل، در طول آکسون های میلین دار نسبت به آکسون های غیرمیلین دار سریعتر حرکت می کنند.
در یک آکسون میلین دار، پتانسیل عمل از یک گره به گره بعدی جهش می کند (هدایت جهشی).

به عبارتی دیگر :
آنها ارتباط اثـربخشی میان محیط داخلی و خارجی سازمان ایجاد خواهند کرد .
هدف عمده در برنامه ریزی استراتژیک آگاهی دادن به سازمان در مورد تهدیدات و چالش های خارجی و الزام آن به چاره اندیشی و پاسخ گویی سریع به این چالش ها است .

با وجود این حتی در هنگام بحران نیز سازمان ها می توانند بسیاری از مفاهیم ، رویه ها و ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک  را در جهت کمک به تفکر و عمل استراتژیک به کار گیرند (میتروف و پیرسون  1993)

برنامه ریزی استراتژیک عبارت است از یافتن بهترین راه برای ایجاد بیشترین سازگاری میان سازمان و محیط آن بر اساس ادراک تمامی شرایط.
فایل پاورپوینت 44 اسلایدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *