مهرداد ایروانیان


مهرداد ایروانیان به سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شیراز به دنیا آمد. تحصیلات معماری خود را در دانشگاه یو اس ال USL لوییز یانا در آمریکا به پایان رسانید و پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۷۰ خورشیدی تا کنون دست اندر کار طرح و اجرای پروژه های مختلف معماری و طراحی شهری در شیراز و شهرستان های مجاور آن بوده و با دانشگاه آزاد شیراز نیز همکاری داشته است.

ایروانیان کار خود را در سال های آخر دهه ی ۷۰ خورشیدی با برگزاری تعدادی نمایشگاه معماری، که اولین آنها ( دروازه ها) نام داشت، شروع کرد تا بدین وسیله بتواند فارغ از مسائل مربوط به عملکرد های پیچیده ساختمان به جستجوی زبان معماری خود بپردازد. مهرداد ایروانیان به سال ۱۳۸۱ در جشنواره ماریل ایتالیا ( بخش کشورهای شمال آفریقا و خاور میانه) با اثر دروازه قرآن شیراز شرکت جست و برنده جایزه اول مسابقه با معماری سنگ، در بخش طراحی شهری شد.

او از اوایل سال ۱۳۷۰ خورشیدی در شیراز در دفتر شخصی خود فعالیت رسمی معماری را آغاز نمود. فعالیتهای وی دربرگیرنده پروژه های متعدد ساختمانی، فضای شهری و منظره نگاری بوده است. از اهم پروژه ها و کارهای اجرایی او می توان به مواردی از این دست اشاره نمود:

بولوار چمران (باغ بلند) در شیراز به سال ۱۳۷۰

پارک خواجو درشیراز به سال ۱۳۷۲

ساختمان شرکت گاز در شیراز سال ۱۳۷۳

باغ صفا در شیراز سال ۱۳۷۴

دروازه قرآن در شیراز ؛ خانه شماره ۳ در شیراز سال ۱۳۷۹

پارک صدرا در شیراز سال ۱۳۸۰

تعداد زیادی منازل مسکونی در سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۶  /معماری معاصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *