دانلود پرسشنامه رضایت سنجی ازبیمار


پرسشنامه رضایت سنجی ازبیمار

پرسشنامه رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستان
پرسشنامه
یکی از مهم ترین مراحل تحقیق،گرد آوری اطلاعات است.اطلاعات مورد نیاز برای انجام تحقیق را به طرق مختلف می توان جمع آوری نمود.پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسب داده های تحقیق است.در تحقیق حاضر با توجه به ضرورت صرفه جویی در وقت،هزینه و نیروی انسانی از پرسشنامه محقق ساخته، از پرسشنامه محقق ساخته ،شامل دو پرسشنامه ،پرسشنامه برای مراجعین به مرکز خدمات درمانی و پرسشنامه مخصوص پرسنل مرکز درمانی که بر اساس مؤلفه های  بهبود روابط بامراجعین، خلاقیت ونواوری در ارائه خدمات، توسعه مهارتهای تخصصی، افزایش خدمات درمانی به مراجعین، کاهش ترک یا رویگردانی مراجعین، رضایتمندی مراجعین وبیماران، می باشدکه با طیف پنج درجه ای لیکرت (از خیلی کم تا خیلی زیاد با نمره 1 تا 5) اندازه گیری می شود. استفاده شده است. اطلاعات پرسشنامه شامل دو بخش اطلاعات عمومی مانند سن، جنس، سطح سواد، طول بستری، وضعیت تاهل، بخش، بیمارستان، سابقه بستری بود

نحوه نمره دهی به پرسشنامه:
مؤلفه های تحقیق شامل: بهبود روابط بامراجعین، خلاقیت ونواوری در ارائه خدمات، توسعه مهارتهای تخصصی، افزایش خدمات درمانی به مراجعین، کاهش ترک یا رویگردانی مراجعین، رضایتمندی مراجعین وبیماران، می باشدکه با طیف پنج درجه ای لیکرت (از خیلی کم تا خیلی زیاد با نمره 1 تا 5) نمره دهی شده است .

روائی پرسشنامه
به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها به همراه اهداف و فرضیات تحقیق‌ دربین برخی از اساتید و کارشناسان توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات ، در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .

پایائی پرسشنامه
برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است ، سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای کرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد.

عکس بخشی از پرسشنامه
گویه های پرسشنامه
الف :بهبود روابط بامراجعین(5گویه)

ب:خلاقیت ونواوری در ارائه خدمات (5 گویه)

ج:توسعه مهارتهای تخصصی کارکنان(5 گویه)

د:افزایش خدمات درمانی به مراجعین(8 گویه)

ذ-کاهش ترک یا رویگردانی مراجعین(7گویه)

ر-رضایتمندی مراجعین وبیماران(16گویه)
این فایل ورد در 6صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *