دانلود پاورپوینت نخل دوبی


سابقه کشت این درخت در دنیا به بیش از 5000 سال پیش رسیده و کاشت آن در ایران از بدو تاریخ و تشکیل سلسله هخامنشی معمول بوده است. تکثیر این درخت بوسیله هسته خرما یا بوسیله جابجا کردن پاجوشها (جوانه های خرما)  ( در زبان محلی تیم )صورت می گیرد. بهترین وسیله تکثیر خرما همان جابجا کردن درخت کوچکی است که اطراف درخت نخل مادر تولید می شود. بهترین فصل تکثیر، تابستان و ماههای تیر و مرداد است. طریقه باروری این درخت بدینصورت است که به ازاء هر 95 اصله درخت ماده ، 15 اصله پایه نر در نظر گرفته می شود و خوشه ها را از درخت نر درمی آورند و درختان ماده را باور میکنند که در اصطلاح محلی به این عمل( اوار ) می گویند. درخت خرما دارای انواع مختلف می باشد و بعضی معتقدند به 400 نوع می رسد.

ویژگی‌ها  :

نخل از درختان گلدار تک لپه‌ای است. انواع نخل به طور عمده درختان نواحی گرمسیری هستند. معمولاً نخل‌ها تنه‌های بلند و بدون شاخه‌ای دارند که مجموعه‌ای از برگهایی بزرگ، مرکب و همیشه سبز در بالای آن قرار دارد.

گیاهانی به صورت درخت تنه ای بدون انشعاب (stipe ) ، در انتهای تنه دارای یک دسته برگ با رگبرگهای شاخه ای و یا پنجه ای هستند، پهنک برگها در طول رگبرگ ثانوی معمولاً دارای پارگی و شکافهای طولی عمیق است . گل آذین معمولاً به شکل اسپادیس منشعب و به صورت سنبله ای مرکب است که بوسیله یک چمچمه مشترک و چمچمه ثانوی پوشیده میشود . گلها غالباً تک جنسه دارای 3کاسبرگ ، 3گلبرگ، 6پرچم و 3 تا برچه هستند .

نخل دبی

 

جزایر نخل در دبی بزرگترین جزایر مصنوعی جهان هستند، آنها توسط نخیل که یکی از شرکت های ساختمانی در امارات هست ساخته شده است، این سه جزیره: نخل جمیرا، نخل علی جبل و نخل دیرا نام دارند. این جزایر به منظور جذب توریست توسط شیخ محمد این رشید آل مکتوم راه انداخته شده، هر کدام از آنها شبیه یک نخل می باشد. که راس آنها هلالی شکل است و هر کدام دارای محل اقامت و مراکز تفریحی رفاهی بزرگ می باشد.

آنها در خلیج امارات عرب واقع شده اند و حدود ۵۲۰ کیلومتر ساحل به دبی اضافه خواهند کرد. ۲ جزیره اول تقریبا می توان گفت شامل ۱۰۰ میلیون متر مکعب صخره و ماسه می باشند. جزیره نخل دیرا تقریبا حدود ۱ میلیون متر مکعب صخره و ماسه را به خود اختصاص خواهد داد. تمام این مواد از امارات متحد عربی فراهم خواهد شد. بین این سه جزیره بیش از ۱۰۰ هتل لوکس، آپارتمان و ویلاهای لب ساحل بسیار شیک و منحصر به فرد، تفرحگاه های ساحلی، پارکهای آبی، رستوران، مراکز خرید، مراکز ورزشی و چشمه های آب معدنی است. ساخت نخل جمیرا در جون ۲۰۰۱ آغاز شد. کمی بعد از آن کار نخل جبل علی آغاز شد، بعد از آن ساخت نخل دیرا که از پاریس هم بزرگتر است اعلام شد. در حال حاضر نخل جمیرا در حال توسعه و ساخت می باشد که تا ۱۰-۱۵ سال آینده کامل خواهد شد.

این فایل پاورپوینت در 32 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *