دانلود پاورپوینت نور پردازی در هتل – 41 اسلاید


شرط اصلی و بنیادین نورپردازی در هتل یا رستوران توجه به سلامت  و اثربخش و مفید بودن آن است. نور عاملی است که بر چشم و دیگر اندام ها تأثیر مستقیم دارد و درنحوه و مقدارفعالیتهای بدن مؤثر است.

  • از دیدگاه ارگونومی نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا ,آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد.

نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواندحس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند .

ورودی اصلی هتل و لابی عموماً بعنوان فضایی معرفی مجموعه هتل مطرح است و با توجه به این مسئله باید قابل رویت بودن و تشخیص آنها از فضای اطراف با سهولت انجام گیرد. بنابراین برای نورپردازی این قسمت عمدتاً از چراغهای پرنور و استفاده گردد. استفاده از زاویه تابش مناسب به گونه ای که موجب خیرگی چشم در افراد نگردد و علاوه بر آن در ایجاد زیبایی فضای ورودی نیز موثر باشد، از ویژگیهای نورپردازی این قسمت است.

به طور مثال نور زیاده از حد ، در راهروهای هتل به هیچ روی مقبول نیست . زیرا نور زیاد در راهروها بخودی خود به زیاد شدن سر و صدا کمک می کند و خواهی نخواهی سبب می شود که مسافرین با هم با صدای بلندتری صحبت کنند و به این ترتیب ، مسافرینی که در حال استراحت و رفع خستگی هستند و نیاز به آرامش و سکوت نسبی دارند، ناراحت می شوند وبا سلب آسایش، موجبات عدم رضایت وناخرسندی آنان فراهم می آید.

ولی چنانچه به راهروها نور کمتری داده شود خود به خود نوعی حالت بازدارنده ایجاد می کند و مسافرین وادار می شوند که آهسته صحبت کنند وحتی الامکان سکوت را رعایت یا لااقل با صدای ملایم گفتگو نمایند. و این همان چیزی است که همه مسافران طالب آنند و یا از نور کم چراغها احساس راحتی و آرامش می کنند .

معمولاً در راهروهای هتل ، در طول روز ، از نور سقف یا دیوارها، استفاده می شود و در شب از نور دیگری که از فاصله نیم متری به کف راهروها می رسد برخوردار می شوند. برای این منظور از ارتفاع نیم متری زمین در دیوارها چراغهایی نصب می کنند که در داخل دیوار قرار دارد و روی آنها از طلق پوشیده می شود و فاصله این چراغها را تقریباً دو یا سه متر از یکدیگر در نظر می گیرند و نور شب راهروها ، از این چراغها تاَمین می شود و روی پله های هتل نیز همین منوال را خواهد داشت ، بااین روش مسافرین قادرند جلوی پای خود را به خوبی ببینند و به راحتی عبور و مرور نمایند . ولی اتاقها باید از نور کافی برخوردار باشد.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 41
حجم: 2.65 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *