دانلود پاورپوینت اجرای نمای خشک


دانلود پاورپوینت اجرای نمای خشک

دانلود پاورپوینت اجرای نمای خشک

با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخش‌های زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیبایی‌شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود که به طور معلوم نمای ساختمان‌ها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روش‌های خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است

سیستم‌های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج‌های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش‌های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش‌ها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

مزایای نمای خشک

1-سرعت و کیفیت بسیار بالا

2- سهولت در اجرای کار و عدم استفاده از ملات، ماسه و سیمان و غیره

3- استحکام همیشگی در محل نصب شده و مقاوم در برابر انقباض و انبساط و نیروهای جانبی ساختمان

4-عدم سقوط پلاک های نصب شده به دلیل نحوه اجرا در صورت شکستن به هر دلیل

5- عدم نیاز به وجود زبره چینی و حذف بار مرده اضافی(یک صد کیلوگرم در هر متر مربع)

6- عایق صوتی و حرارتی به دلیل وجود عایق و فضای خالی پشت نما

7- امکان اجرا بلافا صله پس از اجرای اسکلت ساختمان در حداقل زمان ممکن

اجزا

عایق حرارتی

عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می‌شود.

چهارچوب نگهدارنده

این چهارچوب می‌تواند از چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته شود. فواصل و اندازه‌ها و نوع اتصالات زیر به گونه‌ای طراحی می‌شود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد مقاوم باشد.

فضای خالی تهویه

در اغلب سیستم‌های نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد می‌کنند.

نمای خشک و اتصالات

برخی از مصالح که برای نمای خشک می‌توان استفاده کرد عبارتند از: صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق‌العاده فشرده، ورقه‌های آلومینیوم و کاشی‌ها و آجرهایی سفالین که گستره‌ای وسیع از رنگ و بافت را در برمی گیرد. نمای خشک را می‌توان با اتصالات آزاد اجرا کرد. که در این صورت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود.

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 31
حجم: 5.7 مگابایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *