موزه یهود


پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946 در لهستان متولد شد. در سال 1965 شهروند آمریکایی شد.

وی در اسرائیل موسیقی خواند و در نیویورک مجری هنری شد.

موسیقی را به جهت مطالعه معماری رها کرده و درجه لیسانس معماری در کوپریونیون نیویورک در سال 1970 دریافت کرد. فوق لیسانس تاریخ و تئوری معماری در مدرسه تطبیقی دانشگاه اسکس در انگلستان در سال 1972 خواند.

لیبسکیند در چندین دانشگاه جهانی و بین الملی درس داده و سخنرانی کرده و دریافت کننده چندین جایزه مهم معماری بوده است. در حال حاضر کرسی فرانک گهری را در دانشگاه تورنتو دارد و در دانشگاه کالسروهه آلمان و دانشگاه پنسیلوانیا تدریس میکند.

دانیل لیبسکیند معمار، معلم و تئورسین معماری می باشد.

درسال 1989 برای اولین ماموریت ساختمانیش انتخاب شد، موزه جدید یهود در برلین.

یاداشت های لیبسکیند درمورد بنا

صحبت کردن در مورد موزه یهود برلین طی 25سال در جریان بود.
طی این مدت بسیاری از کارشناسان خبره و بازماندگان هالوکاست در مورد مفهوم و نتیجه ساختمان موزه یهود برلین بحث کردند نتیجه این بحث ها مسابقه موزه یهود بود که در سال 1988_1989برگزار شد.
وقتی که من برای شرکت در این مسابقه دعوت شدم حس میکردم که این پروژه برای من یک برنامه نیست از این جهت که لازم نبود من برای فهم پروژه تحقیق کنم یا چیزی ابداع کنم بلکه من از کودکی با این مفاهیم زندگی کرده بودم بیشتر خانواده ام را هولوکاست از من گرفته بود و خودم هم فقط چند صد کیلومتر دورتر از اینجا در لودز لهستان بدنیا آمده بودم.

نام رسمی این پروژه موزه یهود است اما من اسم آنرا “بین خطوط” نامیدم .
این کار را برای این کردم که این پروژه بین دو نوع خط یعنی مفهوم اثر و سازماندهی و ارتباط در جریان است .
یکی از این خطوط یک خط صاف است. اما به تکه های زیادی تقسیم شد. دیگری یک خط شکسته است اما به طور عجیبی ادامه پیدا کرد. در آن زمان در سایت واقعی پروژه من همواره یک رابطه نامرئی را احساس میکردم یک رابطه خویشاوندی بین آلمانی ها و یهودیان در برلین.
حتی اگر مسابقه قبل از فروریختن دیوار برلین برگزار شده بود من حس کردم یک المان ربط دهنده که از شرق به غرب حرکت کرده است و این رابطه را به وجودآورده بود.

این پاورپوینت در 39 اسلاید می باشد.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.