کتاب خدمتکار و پروفسور


مدت زیادی میشه که کتاب جدیدی نخوندئم و اصلا حوصله خوندن یک برگ کاغذ رو هم ندارم، کتاب خدمتکار و پروفسور رو خوندنش رو توی عید تموم کرده بودم که بد ندیدم بعد از مدتها توی سایت چیزی بنویسم و این کتاب رو معرفی کنم. از خوندن این رمان لذت بردم. درسته که رابطم با ریاضی مثل جن و بسم الله میمونه ولی اون قدرها هم ریاضیش سخت نبود گرچه که بخش های ریاضیش رو زیاد متوجه نمیشدم، اما سیر داستان و اتفاقاتش خیلی جالب بودن. کتاب رو دوست داشتم. یه نکته ی دیگه هم راجب طراحی جلد و رنگ زیبای کتاب هستش. عاشق شکوفه های روی جلد کتاب شدم. اگه دوست داشتید و وقت داشتید و هزینه خواستید بکنید، کتاب خوبی هستش.

05-28-2013 06-17-07 PM

این کتاب «خدمتکار و پروفسور» نام دارد، کتاب را یوکو اوگاوا نوشته است و نشر آموت آن را در ۲۴۸ صفحه، با ترجمه کیهان بهمنی  منتشر کرده است. ما در رمان خدمتکار و پروفسور، یک راوی داریم که زنی با تحصیلات مختصر است که شغل خانه‌داری دارد و پسر نوجوانی دارد، او قبول می‌کند که خانه‌داری یک استاد ریاضی را انجام دهد، استادی که سال‌های قبل تصادف کرده است و دچار ضایعه مغزی عجیب و غریبی شده است که باعث می‌شود هر هشتاد دقیقه حافظه‌اش از رخدادها پاک شود و فقط خاطرات قبل تصادف را به یاد بیاورد. این استاد از طریق حل معماهای ریاضی منتشر شده در نشریات، روزگار می‌گذارند، عشق او به زیبایی اعداد تا به حدی است که حتی این خدمتکار ساده را وادار به کلتجار رفتن با اعداد و ریاضیات می‌کند. داستان هم از نظر سوژه و برقراری ارتباط بین یک خدمتکار و یک انسان در انزوا رفته و هم از نظر روشن کردن شعله عشق به ریاضی در ذهن‌ها مستعد قابل توجه است.

یوکو اوگاوا

اوگاوا این رمان را در سال 2004 نوشت و بلافاصله پس از آن کتاب با تیراژ میلیونی (بیش از پنجاه میلیون نسخه) مبدل به پرفروشترین کتاب سال ژاپن شد. پس از آن نیز فیلمی سینمایی٬ یک فیلم داستانی و یک برنامه‌ی رادیویی بر اساس این رمان ساخته شد و حتی کتابی مصور نیز بر اساس رمان اوگاوا نوشته شد … من رمان را به زبان ژاپنی خواندم و سپس ترجمه‌ی انگلیسی آن را خواندم. منبع: + و +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *