انواع چگالی های بتن سبک


انواع چگالی های بتن سبک

طبقه بندی بتن سبک بر مبنای مقاومتی بتن های سبک از دیدگاه مقاومتی در سه دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از بتن سبک غیرسازه ای، بتن سبک سازه ای و بتن سبک با مقاومت متوسط که در ادامه به آن پرداخته می شود. بتن سبک غیرسازه ای که معمولا به عنوان جداسازها و پرکننده های سبک مورد استفاده قرار می گیرد دارای جرم مخصوص کمتر از 800 کیلوگرم بر متر مکعب استبا وجود جرم مخصوص کم، مقاومت فشاری آن حدود 0.35 تا 7 نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد.

ماشین صنعتی بتن سبک

ماشین صنعتی بتن سبک

از معمولی ترین سنگدانه های مورد مصرف در این نوع بتن می توان به پرلیت (نوعی سنگ آذرین) و ورمیکولیت (ماده ای با ساختار ورقه ای شبیه لیکا) اشاره کرد. بتن های سبک سازه ای دارای مقاومت و وزن مخصوص کافی می باشند به گونه ای که می توان از آنها در اعضای سازه ای استفاده کرد.
این بتن ها عموما دارای جرم مخصوصی بین 1400 تا 1900 کیلوکرم بر متر مکعب بوده و حداقل مقاومت فشاری تعریف شده برای آنها 17 نیوتن بر میلیمتر مربع (مگاپاسکال) می باشد. در بعضی حالات امکان افزایش مقاومت تا 60 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز وجود دارد.
در مناطق زلزله خیز، آئین نامه ها حداقل مقاومت فشاری بتن سبک را به 20 نیوتن بر میلیمتر مربع محدود می کنند. بتن های سبک با مقاومت متوسط ،‌ از لحاظ وزن مخصوص و مقاومت فشاری در محدوده ای بین بتن های سبک غیرسازه ای و سازه ای قرار دارند به گونه ای که مقاومت فشاری آنها بین 7 تا 17 نیوتن بر میلیمتر مربع و جرم مخصوص آنها بین 800 تا 1400 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.
به طور کلی از نظر چگالی این بتن، می توان کاربردهایش را به 4 مورد زیر تقسیم نمود:

• چگالی 300 تا 600 کیلوگرم برمتر مکعب: عایقکاری معمولی صوتی و حرارتی، پر کردن دیوارهای دو جداره .

• چگالی 600 تا 900 کیلوگرم بر متر مکعب بلوک و پانل پارتیشنهای داخلی، دالهای سقف، کف سازی، استفاده در مزارع و اصطبل ها، دیوار، سقف و کف اتاقهای برگ خنک کننده، پانلهای نما، مقاوم سازی ترانشه ها .

• چگالی 900 تا 1200 کیلوگرم بر متر مکعب : بلوک و پانل پارتیشنهای خارجی ، کاربردهای سازه ای و غیر سازه ای ، عایقهای صوتی معمولی در مناطق صنعتی .

• چگالی 1200 تا 1800 کیلوگرم بر متر مکعب: بلوکها و دالهای با وزن متوسط،دالها و پانلهای مسلح بزرگ، دیوارهای پیش ساخته یا درجا ریز، تزئینات باغها .

لطفا جهت سفارش ماشین آلات و یا مواد اولیه بتن سبک با شماره : 09135445400 تماس حاصل فرمایید.

http://www.catfc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *