دانلود مطالعات مجتمع مسکونی – بررسی نمونه خارجی


 

در این پروژه سه نمونه خارجی از مجتمع مسکونی  مورد بررسی قرار داده میشود.فایل پاورپوینت حاوی بررسی  مجتمع مسکونی آلبیون – مجتمع مسکونی تانگو -مجتمع مسکونی۱٫habitat 67  میباشد…

  • فرم سیال و منحنی واری که فاستر در طراحی مجتمع مسکونی آلبیون به تماشا گذاشته بی ارتباط با قرارگیری این مجتمع در ساحل رودخانه پیچ در پیچ تایمز نبوده است. این ایده با زیبایی و وقار تمام در کنار ساحل رودخانه نشسته و تفاوت های چشمگیر بنا با بافت پیرامونش نظیر تناسبات حجم ارتفاع و حتی مصالح به کار رفته در جداره ها این بنا را به عنصری شاخص در منطقه مبدل کرده است.
  • در نمای رو به رودخانه بالکن ها با حفاظ های شیشه ای ظریف با فرمهایی منحنی شکل قرار گرفته اند حال آنکه جداره جنوبی ساختمان در یک شبکه نازک آلومینیومی پنهان و تنها بوسیله عقب نشینی بالکن ها و پنجره ها شکافته شده است. فرم سقف هین مجتمع نیز ادامه شبکه منحنی در نمای جنوبی است و گشودگی هایی که در آن به چشم می خورد بالکن های واحدهای دوبلکس در طبقات آخر می باشند. تکنولوژی سقف وبازشوهایی که در آن قرار دارند یکی از پیشرفته ترین سیستمهای اجرای سقف میباشد. طراحی انحنای توده بر خلاف انحنای رودخانه در جهت خلق فضای باز عمومی و تعریف ورودی های اصلی توده بسیار موفقیت آمیز بوده است.
  • این مجموعه از سه ساختمان مجزا تشکیل شده است که دو ساختمان دیگر مستطیلی شکل و بسیار کوچکتر از ساختمان مسکونی می باشند. در میان این سه بنا فضای باز عمومی قرار گرفته و طبقات همکف به عملکردهای تجاری- فرهنگی نظیر فروشگاههای لوکس کافه ها و گالری ها اختصاص یافته و پارکینگ ها نیز در زیرزمین جای گرفته اند. مجتمع شامل 185 واحد آپارتمانی یک تا چهار خوابه در 12 طبقه می باشد که از این تعداد 12 واحد دوبلکس در دو طبقه بالایی ساختمان قرار گرفته اند. در نیمی از واحدها امکان دید به هر دو سوی بنا میسر گشته و در نیمه دیگر تنها دید به منظر شهر یا رودخانه ممکن می باشد. چهار ارتباط عمومی شامل پلکان دو آسانسور و راهروهایی کوتاه در بنا تعبیه شده است که هر یک در هر طبقه به شش یا هفت واحد مسکونی دسترسی دارند. در تمامی واحدها دیوارهای داخلی انعطاف پذیر و متحرک هستند و امکان خلق فضاهایی متفاوت را بوجود می آورند.

(عکس + متن -۲۰ صفحه) : مجتمع مسکونی آلبیون – مجتمع مسکونی تانگو -مجتمع مسکونی ۱٫habitat 67


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.