عنوان صفحه
چکیده 3
مقدمه. 4
تعریف گردشگری.. ……..5
مبانی نظری……………………………………………………………………… 11
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………..16
اهمیت و ضرورت ……………………………………………………………………………………17
الف- اثر مستقیم.. 17
ب-اثر غیرمستقیم.. 17
عوامل موثر بر گردشگری …………………………………………………………………19
پیشینه تحقیق.. 23
مشکلات توسعه گردشگری.. 28
بحث و نتایج.. 32
پشنهادات و راهکارها 33
منابع و ماخذ. 36
چکیده :
بررسی سیاست های دولت و دستگاههای مرتبط در خصوص صنعت گردشگری در برنامه ی سوم توسعه اقتصادی ، فرهنگی، با هدف ارائه الگویی که در قالب آن نظام سیایت گذاری کارآمدی که به توسعه ÷ایدار صنعت گردشگری کشور بیانجامد ضرورت اصلی تحقیق حاصل به شمار می رود .
توسعه گردشگری منضمن استفاده از منابع ، هدایت سرمایه گذاری ها ، سمت گیری ÷یشرفت فناوری و تغییر ساختاری و نهادی است که با نیازهای حال و آینده ی بشر سازگار می باشد .
واژه های کلیدی :
گردشگری ، توسعه ی اقتصادی
مقدمه :
در حال حاضر گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین صنایع دنیا مطرح می باشد و رشد سریع آن تغییرات اجتماعی ، اقتصادی و محیطی فراوانی را به دنبال داشته است و به همین دلیل نیز به یک حوزه مهم مطالعاتی بین پوهشگران مبدل شده است . از نظر اقتصادی ، گردشگری بین المللی بیشترین عایدی را ایجاد میکند .دریافتی های ارزی حاصل از گردشگری بین المللی بیشتر از محصولات نفتی ، خودرو و تجهیزات ارتباطی تامین می شود . گردشگری نقش مهمی در تزغیب سرمایه گذاری در زیر ساخت ، ایجاد در آمد برای دولت و اشتغال زایی مستقیم و غیر ستقیم در سراسر دنیا داشته است . یکی از ارکان توسعه جهانگردی، تقاضا برای آن است که از ساختار پیچیده ای نیز برخوردار است ، زیرا افزایش یا کاهش سهم یک کشور از در آمدهای گردشگری جهانی به عوامل و متغیرهایی بستگی دارد که با توجه به نوع کشور ، مسائل اداری و اجرایی و سطح آمار و اطلاعات موجود می تواند متفاوت باشد.
ایران با توجه به امتیازهای فراوانی که از نظر تنوع آب و هوایی و … دارد . از قابلیتهای فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری جهانی برخوردار است . بنابراین سهم ایران از عاییدیهای صنعت گردشگری جهان بسیار ناچیز است .
این مقاله در صدد تعیین و اندازه گیری تاثیر عواملی است که می تواند در افزایش در آمدهای گردشگری خارجی ایران نقش داشته باشد . (1)
این فایل ورد در 35 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.