موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته و اصلاح شدهاند، اما هنوز بازده بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی ندارند. بیشترین میزان انرژی موجود در بنزین (شاید 70درصد) به گرما تبدیل میشود و مهمترین وظیفه سیستم خنککاری خودرو، مراقبت و استفاده صحیح از گرمای ایجاد شده است.
خنک کاری در موتور دو علت دارد:
۱) نگه داشتن دمای اجزای موتور در دمایی که روغنکاری مؤثر در آن ممکن باشد.
۲) نگه داشتن دمای اجزای مختلف موتور در یک محدوده خاص به طوری که به سلامت قطعات موتور صدمه نزند
فهرست مطالب:
مقدمه
خنک کاری در موتور دو علت دارد:
انواع سیستم خنک کننده خودرو
سیستم خنککاری با مایع
سیستم خنککاری با هوا
دستگاه سیستم خنک کننده تشکیل شده از
رادیاتور
انواع رادیاتور
فین تیوب (fin-Tube)
کروگیت (crougate)
در یا سرپوش رادیاتور
مایع خنککاری
واترپمپ
ترموستات
فن
منابع و مآخذ
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 21
حجم: 1.44 مگابایت