دانلود پاورپوینت شهرهای کربن صفر


دانلود پاورپوینت شهرهای کربن صفر

با گسترش ایده ی توسعه پایدار در بخش های مختلف علوم، معماران و شهرسازان نیز به دنبال طرح هایی هستند که از آن طریق بتوانند در مسیر توسعه پایدار شهرها و سکونتگاه های شهری گام بردارند. توسعه پایدار شهری به معنای فراهم آوردن شرایطی است که شهرنشینان امروز و فردا بتوانند درون آن در کمال آرامش و امنیت زندگی کنند و ضمن تندرستی، از رفاهی نسبی بهره مند گردند.

توسعه پایدار:

توسعه ای است که نیازهای بشر را بدون مخاطره انداختن قابلیت ها و پتانسیل ها برای نسل آینده برآورده سازد. توسعه پایدار: اداره و بهره برداری  صحیح و کارا از منابع پایه طبیعی مالی و نیروی انسانی برای دستیابی به الگوی مصرف مطلوب است که با به کارگیری امکانات فنیو ساختار و تشکیلات مناسب رفع نیاز نسل امروز و آینده را به طور مستمر و رضایت بخش فراهم آورد

 بعد اساسی توسعه پایدار

اقتصادی: افزایش سلامتی ، از طریق استفاده کارآمد از منابع طبیعی و انسانی است.

اجتماعی: رابطه بین مردم و رابطه آنها و طبیعت است زیست محیطی:بر پایه سیستم های فیزیکی بیولوژیکی اکولوژیکی و پیشرفت های مربوط به آنهاست

اصول طراحی پایدار ساختمان علاوه بر برآورده کردن آسایش و نیاز های ساکنین تلاش ویژ ای برای کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان دارد.

2 گروه طراحی پایدار

طراحی فعال: تولید انرژی از منابع تجدید پذیر که وابسته به توربین های بادی، تولید برق میکرو، بازیافت زباله و …. هستند

طراحی منفعل: توسط طراحی فرم و عناصر ساختمانی موجب کاعش مصرف انرژی می شود. که وابسته به طراحی فشرده برای کاهش جذب و دفع گرما، تهویه منفعل( بادگیر و حیاط مرکزی) و عملکردی حراریت منفعل( کریدورها، گنبدها، دیوار دوجداره و… هستند.

توسعه پایدار شهری رویکرد های متنوعی را شامل میشود که یکی از این رویکردها شهرهای کربن صفر هستند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 28
حجم: 6.67 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.