دانلود پایان نامه Android – سیستم عامل آندروید


دانلود پایان نامه Android - سیستم عامل آندروید

دانلود پایان نامه Android – سیستم عامل آندروید

معنای آندروید

پیش از ورود به اطلاعات مربوط به آندروید، نخست به نام آن می‌پردازیم. بنابر ترجمه دیکشنری کمبریج، آندروید این گونه تعریف شده است: «یک ربات (ماشینی که به وسیله کامپیوتر کنترل می‌شود) که به گونه‌ای ساخته شده تا شکل ظاهری شبیه به انسان داشته باشد» شاید بتوان نزدیک‌ترین معنی در زبان فارسی به آندروید را آدم آهنی یا آدم ماشینی دانست.

از مدیریت شرکت کوچک آندروید تا مدیریت پروژه در خلاق‌ترین شرکت جهان

در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵ گوگل ، شرکت آندروئید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک آندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایه‌گذاری شده بود، در زمینه تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن‌های همراه فعالیت می‌کرد. اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن آندروئید به گوگل به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه آندروید در گوگل منصوب شد.

در واقع می‌توان روبین را پایه‌گذار آندروید دانست. چرا که وی علاوه بر اینکه ایده تولید آندروید را در شرکت کوچک خود پرورش داد، در سمت مدیر این پروژه در شرکت گوگل توانست ایده خود را پیاده‌سازی کند و سیستم عامل آندروید را با نام شرکت کوچک پیشین خود روانه بازار نماید.

تیم آندروئید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کردند. درز اخباری از فعالیت‌های این تیم به خارج از گوگل، سبب بروز شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به تولید تلفن همراه در اواخر سال ۲۰۰۶ گردید. این شایعات زمانی بیشتر قوت گرفت که در سپتامبر ۲۰۰۷ نشریه اینفورمیشن ویک در گزارشی خبر از ثبت چندین حق امتیاز و اختراع در حوزه تلفن همراه توسط گوگل داد.

تولد یک آدم آهنی!

با اعلام زمان کنفرانس خبری شرکت گوگل در نوامبر سال ۲۰۰۷ دیگر تمامی رسانه‌ها و افکار عمومی جهان چشم انتظار مشاهده نخستین تلفن همراه ساخت گوگل بودند. ولی غافلگیری بزرگ رخ داد. هیچ خبری از «یک» گوشی تلفن همراه نبود بلکه خبر داغ آن روز در مورد ورود صدها تلفن همراه در سال‌های پیش رو بود که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شد. «اتحادیه گوشی باز» یا Open Handset Alliance در روز ۵ نوامبر ۲۰۰۷ اعلام موجودیت کرد.

۳۴ شرکت فعال در زمینه تولید نرم‌افزار، تولید گوشی‌های تلفن همراه، اپراتور تلفن همراه و تولید کننده نیمه رساناها و پردازنده‌های تلفن همراه اعضای مؤسس این اتحادیه بودند. در میان نام‌های مشهور در بین اعضای مؤسس، شرکت‌هایی چون سامسونگ، LG، موتورولا، HTC، T-Mobile، NTT DoCoMo، اینتل، NVidia، تگزاس اینسترومنتس، کوآلکام، برادکام، تلفونیکا، اسپرینت، eBay و البته گوگل به چشم می‌خوردند. اریک اشمیت مدیر ارشد اجرایی گوگل در مراسم گفت: «از دیدگاه ما پلتفرمی که ما ارائه کرده‌ایم، هزاران تلفن گوناگون را به بازار روانه خواهد کرد.» نخستین گوشی مبتنی بر آندروید توسط شرکت HTC با همکاری T-Mobile تولید شد. این گوشی که به فاصله کمتر از یک سال از تشکیل اتحادیهOpen Handset Alliance یعنی در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸تولید شد، در بازارهای مختلف به نام‌های HTC Dream، T-Mobile G1 و Era G1 به بازار عرضه گردید.

آدم آهنی تقویت ‌شد

نهم دسامبر ۲۰۰۸ روز تاریخی دیگری برای آندروید بود. در این روز ۱۴ عضو جدید از نام‌های معروف صنعت تلفن همراه جهان به اتحادیه Open Handset Alliance پیوستند. در بین این نام‌ها باید به سونی اریکسون، اریکسون، توشیبا، آسوس، گارمین، هوآوی و آرم اشاره کرد. روند پیوستن شرکت‌های بزرگ به اتحادیه تا به امروز نیز ادامه داشته است و شرکت‌هایی چون ایسر، آلکاتل، لنوو، شارپ، فاکسکان، NEC، کیوسرا، NXP، ST-Ericsson، مارول، ZTE و دل نیز از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که به جمع پشتیبانی کنندگان آندروید پیوسته‌اند.

کپی‌رایت و حق امتیاز

حق امتیاز آندروید به صورت اپن سورس بر اساس حق امتیاز آپاچی یا Apache License ارائه می‌گردد. بر این اساس شرکت‌های عضو اتحادیه می‌توانند با دسترسی به کدهای اصلی آندروید آن را مطابق دلخواه خود تغییر دهند و کد تغییر یافته را بدون عودت دادن برای خود حفظ کنند.

شما قطعا از نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز و نام هایشان اطلاع دارید. بعد از ویندوز ۹۸ شاهد ویندوز ۲۰۰۰
و سپس اکس پی بودیم. بعد اش هم ویستا از راه رسید و  ویندوز ۷… ‏‏گوگل هم برای نسخه های متفاوت سیستم عامل اش اسم انتخاب می کند. نام کلی همه اندروید است اما بسته به شماره نسخه اش یک اسم نمادین هم برایش انتخاب می کند. جالب است بدانید که این اسم گذاری بر اساس حروف الفبای انگلیسی جلو می رود و اول اسم هر کدام از نسخه ها به ترتیب حروف انگلیسی انتخاب میشود: ‏

نسخه ۲ با حرف E انگلیسی شروع شد: Éclair
بعد نوبت حرف F است: نسخه ۲.۲ Froyo
G: ۲.۳ Gingerbread ‏…
‏بنابراین این اسامی نشان دهنده نسخه های مختلف سیستم عامل هستند. حالا چرا گوگل اسم خوراکی ها و دسرها را برای نسخه های مختلف اندروید انتخاب می کند؟ کسی جواب روشنی برایش ندارد!

نام گذاری اندروید ‏

اندی روبین کسی است که این سیستم عامل را به وجود آورده است. او کارش را سال ۱۹۸۹ در اپل آغاز کرد. چند سال بعد وارد شرکتی شد که بعدا توسطمایکروسافت خریده شد و در عمل کارمند مایکروسافت شد. مدتی بعد او شرکتی را تأسیس کرد که اندروید را در آن پایه گذاری کرد و این شرکت در نهایت توسط گوگل خریداری شد. ‏

‏کلمه اندروید به معنی ربات انسان نما است. دلیل انتخاب چنین اسمی علاقه فراوان آقای روبین به روبات ها بوده است!

به طور کلی سیاست گوگل تا به حال به این شکل بوده که جدیدترین نسخه سیستم عامل اش را اول از همه برای تلفن های سری Nexus ارایه می کند. که در مورد این نسخه Nexus S بوده است و حالا برای Nexus One هم ارایه شده است. بعد از مدتی بقیه تلفن ها هم می توانند در صورت داشتن امکانات سخت افزاری مناسب آن را نصب کنند. از آنجایی که اندروید یک سیستم بازمتن است می توان قبل از ارایه رسمی هم آن را روی تلفن تان نصب کنید اما دردسرهای خاص خودش را دارد

نسخه ۳ یک سری متفاوت است اولین نسخه آن Honeycomb نام دارد. گوگل در ابتدا آن را مخصوص تبلت ساخت.

فهرست مطالب

 

 

1

2

5

6

12

فصل اول

تاریخچه Android ،موفقیت ها و سیر تکاملی

معنای اندروید

نام گذاری  اندروید

بررسی نسخه های اولیه اندروید 

بازار اندروید

 

 

 

 

 

16

18

19

20

 

 

23

24

27

 

29

30

33

فصل دوم

سیستم عامل

بخش اول

انواع سیستم عامل

چگونه یک سیستم عامل را انتخاب کنیم

مقایسه سیستم عامل های 32و 64 بیتی

سیستم عامل مجازی چیست ؟

بخش دوم

سیستم عامل  مخصوص موبایل

انواع مختلف سیستم عامل ها

دسته بندی حافظه ها به ترتیب سرعت

بخش سوم

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید چیست ؟

پشتیبانی از سایزهای مختلف

 

 

 

35

 

36

37

38

40

 

47

48

فصل سوم

برنامه ها در اندروید

بخش اول

برنامه های کاربردی

دستگاههای شاخص مبتنی بر اندروید

اندروید مارکت چیست ؟

لیستی از بهترین برنامه های کاربردی اندروید  در سال 2012

بخش دوم

برنامه های مخرب برای اندروید

بررسی اخطارهای رایج هنگام نصب برنامه های اندروید

 

 

51

52 56

فصل چهارم

برنامه نویسی اندروید

شروع کار برای برنامه نویسی اندروید

ساختن اولین پروژه برای اندروید

 

 

 

64

 

66

 

70

 

72

فصل پنجم

تازه های اندروید

بخش اول

معرفی جدید ترین نسخه اندروید (2012)

بخش دوم

اندروید در تلویزیون و دنیای اتومبیل

بخش سوم

برنامه رسمی اندروید ایرانسل

 

 

 

 

78

 

79

80

81

83

 

93

94

94

95

96

فصل ششم

اندروید در تبلت

بخش اول

آشنایی با تبلت

مقدمه

انواع تبلت

توانایی های نرم افزاری

بخش دوم

تبلت اندروید

تاریخچه  تبلت

تبلت اندروید چیست ؟

ویژگی های تبلت و مشخصات آن

نحوه انتخاب تبلت اندروید

 

 

97

 

98

 

101

 

فصل هفتم

مالتی مدیا & اندروید

بخش اول

مالتی مدیا چیست ؟

بخش دوم

مالتی مدیا در اندروید

103

104

فهرست منابع

Abstract(چکیده به لاتین )

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 112
حجم: 4.5 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.