دانلود پاورپوینت بررسی تی تی کاروانسرا


تی تی کاروانسرا

موضوعات مورد مطالعه :
*   اسکیس
*   معرفی بنا – پلان ها و سیرکولاسیون
*   سیستم آبرسانی
*   مصالح مورد استفاده
*   نورگیری (شمال ـ جنوب ـ شرق ـ غرب )
*   طاق و قوس و مصالح بکار رفته در آن

 

تاریخچه ی سیاهکل

شهرستان سیاهکل

وجه تسمیه نام سیاهکل :

بنا به روایاتی نام قدیمی سیاهکل، {سیاه کلا} بوده است. می گویند در زمان شاهپور ذوالاکتاف سواران دیلمی برای جنگ او با سپاه رومیان حاضر شدند.

و در این جنگ ذوبین اندازان دیلمی و جوانان سیاهکل شجاعت ها و رشادت هایی از خود نشان دادند. و امپراطور را اسیر کردند. پس از پایان جنگ دلاور مردان دیلمی از شاپور توقعی نموده و شاپور از بر آوردن خواسته و ادعای آن حقوق کوتاهی نمود.

از این رو دیلمیان با شاپور مخالفت کرده و شاپور قشون و لشکری برای سرکوبی دیلمیان فرستاد،که سیاه کلا نامی، رئیس و سردار آن لشکر بود، و سپس نام این منطقه مرسوم به وی گردید. از این رو این ناحیه را سیاه کلاه نامیدند که به مرور زمان به سیاهکل تغییر نام یافت.

مصـــالح

مصالح دیوارها، سنگهای رودخانه ای با ملات آهک و گچ و ساروج است.
البته بومیان منطقه معتقدند که در آن زمان آبادی در اطراف کاروانسرا وجود نداشت و مصالحی همچون خشت را در محلی نزدیک کاروانسرا تهیه می کردند.

در آن دوره از ملات آهک و سفیده تخم مرغ (ملات ساروج) استفاده می کردند. که البته این موضوع مورد تأیید کارشناسان میراث فرهنگی استان واقع نشده است. / دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی تی تی کاروانسرا در سیاهکل

نورگیری

هر جبهه ای از بنا با تعدادی پنجره های کوچک و بزرگ و همچنین ورودی هایی که موجود بوده، از نور طبیعی بهره می برند.
برای بررسی دقیق تر نورگیری در این بنا به تحلیل چهار جبهه ی شمالی، جنوبی، شرقی، غربی بنا می پردازیم. در جبهه ی شمالی توسط هشتی که وجود دارد، وارد حیاط می شویم. در قسمت شرقی و غربی هشتی، اتاق های شمالی وجود دارند، که توسط درها و نورگیرها، نور زیادی را دریافت می کنند. 

این فایل پاورپوینت در 48 اسلاید خدمتتون تقدیمتون میشه

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.