An Intuitive Model of Perceptual Grouping for HCI Design


توجه توجه.. شما اصل این مقاله رو دانلود خواهید کرد و این مقاله به زبان انگلیسی می باشد

An Intuitive Model of Perceptual Grouping for HCI Design

ABSTRACT
Understanding and exploiting the abilities of the human
visual system is an important part of the design of usable
user interfaces and information visualizations. Good design
enables quick, easy and veridical perception of key components
of that design. An important facet of human vision is
its ability to seemingly effortlessly perform “perceptual
organization”; it transforms individual feature estimates
into perception of coherent regions, structures, and objects.
We perceive regions grouped by proximity and feature similarity,
grouping of curves by good continuation, and
grouping of regions of coherent texture. In this paper, we
discuss a simple model for a broad range of perceptual
grouping phenomena. It takes as input an arbitrary image,
and returns a structure describing the predicted visual organization
of the image. We demonstrate that this model
can capture aspects of traditional design rules, and predicts
visual percepts in classic perceptual grouping displays.
Author Keywords
Perceptual organization, grouping, good continuation, proximity,
similarity, Gestalt, contour integration.
ACM Classification Keywords
H5.2. User interfaces, theory & methods.
INTRODUCTION
Design of user interfaces and information graphics is poorly
understood, and somewhat hit-or-miss in terms of effectiveness.
A number of issues influence the success of a
design, and these run the gamut of the underlying human
behavior. A design must be good cognitively (can the user
easily understand the semantic structure of the design?)

مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح ‏HCL

چکیده :
درک وبهره برداری از توانایی های انسان در سیستم بینایی بخش مهمی از طراحی رابطه های کربری ‏وتصویری اطلاعات را قابل استفاده می کند. طراحی خوب برای درک سریع،آسان و از روی حقیقت از ‏مولفه های کلیدی را قادر می سازد. جنبه های مهم چشم انسان توانایی آن برای درک بی دردسر وتبدیل ‏آن به ویژگی های منحصر به فرد برای درک محیط وسازه ها واشیا است.

ما برای درک مناطق گروه بندی ‏وشباهت های ویژه منحنی هایی را برای مناطق منسجم آن در نظر گرفته ایم. در این مقاله ما در مورد ‏یک مدل ساده برای طیف گسترده ای از ادراک پدیده گروه بندی،پرداخته ایم. یک تصویر دلخواه را ‏به عنوان ورودی در نظر می گیریم وساختار توصیف شده آن در سیستم بصری را به صورت یک ‏تصویر برمی گردانیم. این مدل نشان می دهد که می تواند از جنبه های قوانین طراحی سنتی مانند ‏ضبط کردن وپیش بینی ادراک بصری در صفحه نمایش استفاده کند.‏

کلیدواژه ها:
سازمان ادراکی

گروه بندی

شباهت

نزدیکی ویکپارچگی کانتور

مقدمه :
طراحی یک رابط کاربریو گرافیکی برای درک ،اطلاعات کمی دارد وتا حدودی از نظر اثربخشی ضعیف ‏است. تعدادی از مسائل را تحت تاثیر طراحی هستند ،زمینه های رفتار انسانی می تواند به وجود بیاورد. ‏طراحی باید یک شناخت خوب باشد. یعنی کاربر ساختار معنایی طراحی را به راحتی درک کند.تفسیر ‏اطلاعات بصری می تواند در طراحی با زحمت زیادی انجام شود. در اینجا ما برروی جنبه های ادراکی ‏طراحی تمرکز می کنیم.

شاید مهم ترین جنبه چشم انسان برای طراحی،سیستم ادراکی آن است. ‏سیستم ادراکی ،اشاره به پدیده هایی دارد که در آن سیستم بینایی به سرعت و به ظاهر بی دردسر و ‏تخمینی از ویژگی های منحصر به فرد را از درک منسجم محیط ،سازه واشیا دارد. این پدیده برای ‏اولین بار توسط روانشناسان گشتالت مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از موردهای مطالعه به صورت ‏کیفی براساس اصول حاکم بوده است.‏

فهرست مطالب :
چکیده:‏ ‏1‏
کلیدواژه ها:‏ ‏2‏
‏1-مقدمه:‏ ‏2‏
تمایل به چیزهایی که در نزدیکی به گروه هستند(قانون نزدیکی گشتالت)‏ ‏3‏

به اشتراک گذاشتن ویژگی های مشابه(قانون شباهت)‏ ‏3‏

مستمر بودن (قانون ادامه)‏ ‏3‏
مدل:‏ ‏7‏
پذیرش به عنوان کلید:‏ ‏7‏

الباقی فرهاد:‏ ‏9‏
لبه های گروه های ادراکی :‏ ‏9‏

بحث و بررسی بیشتر مدل:‏ ‏10‏
نتیجه گیری ‏12‏
گروه بندی توسط نزدیکی و شباهت:‏ ‏12‏

گروه بندی خطوط با تداوم خوب ‏13‏

متن و بافت نمونه :‏ ‏14‏
گرافیک اطلاعات:‏ ‏14‏
بحث و نتیجه گیری ‏15‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *