دانلود جزوه گرافیک کامپیوتری خاقانی اصل
دانلود جزوه گرافیک کامپیوتری با رویکرد برنامه نویسی مبتنی بر DirectX که توسط خاقانی اصل در سال ۱۳۹۲ تهیه شده است
هنگام رسم انواع تصاویر گرافیکی به خصوص انیمیشن های کامپیوتری، ممکن است لازم باشد اعمال مختلفی از قبیل تغییر زاویه دید، تغییر اندازه اشکال، تغییر مکان اشکال موجود در صحنه و … صورت گیرد. تغییر در اندازه، جهت و موقعیت اشکال رسم شده در صحنه به کمک تبدیلات هندسی انجام می گیرد.
فهرست مطالب جزوه گرافیک کامپیوتری خاقانی اصل :
فصل اول: مبانی ریاضی گرافیک
- مقدمه
- تبدیلات پایه ایی
- ماتریس های همگن دوبعدی
- تبدیلات مرکب
- تبدیلات در فضای سه بعدی
فصل دوم: برنامه نویسی DirectX
- مقدمه
- شروع برنامه نویسی
- ترسیم مثلث
- دوربین و مختصات فضای جهانی
- ترکیب رئوس با استفاده از اندیس ها
- ایجاد زمین
- حرکت در فضا
- استفاده از رنگ
- استفاده از نور
- ایجاد Mesh
فصل سوم: ساخت محیط های سه بعدی
- ایجاد پروژه
- ترسیم سطح زمین
- ترسیم ساختمان ها
- افزودن نور به محیط
- حرکت هواپیما در محیط
- تشخیص برخورد
- ترسیم SkyBox
- افزودن صدا
- افزودن متن
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 80 |
حجم: 12.1 مگابایت |