دانلود بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانان و امنیت داده‌های شبکه‌های اجتماعی در راستای کارآفرینی بومی


دانلود بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانان و امنیت داده‌های شبکه‌های اجتماعی در راستای کارآفرینی بومی

مطالعه موردی: فیس‌بوک و کلوب (Facebook, Cloob)

چکیده

شبکه اجتماعی، سایت یا مجموعه سایتی است که به کاربران امکان می‌دهد علاقه‌مندی‌ها، افکار و فعالیت‌های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. کلوب و فیس‌بوک یکی از سایت‌های آنلاین شبکه اجتماعی بسیار مشهور در داخل کشور و در سطح بین الملل می‌باشند[1]. تقریبا هر فردی امروزه یک صفحه فیس‌بوک یا کلوب شخصی دارد. فیس‌بوک یا کلوب سبب ایجاد یک مسیر برای دانشجویان برای پاسخ به سوالات و تحریک هر یک از دانشجویان و حفظ دوستی بین آنها می‌شود. در این مقاله ما اطلاعات مهمی که در این سایت‌ها ارسال می‌شود را به کمک الگوریتم جدیدی امن می‌کنیم تا مدیران  نتوانند با استفاده از آمار‌گیری و داده‌کاوی، از اطلاعات سوء استفاده نمایند.

واژه‌های کلیدی :شبکه اجتماعی، فیس‌بوک، کلوب، کارآفرینی، داده‌کاوی

مقدمه

امروزه در قرن بیست ویک که با نام هزاره‌ی فناوری اطلاعات شناخته می‌شود، وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار مهم و پر رنگی در زندگی و ارتباطات افراد دارند، به نحوی که وظایف و نقش‌های زیادی را بر عهده گرفته‌اند و نهادهایی را نیز به مقابله می‌خوانند. در این بین از جمله نقش‌های پنهانی وسایل ارتباطات دسته جمعی می‌توان به مواردی همچون آگاهی سازی و پر کردن اوقات فراغت توده‌ی مردم و به ویژه نسل جوان (به طور خاص کشورهای جهان سوم که جمعیت جوان زیادی در اختیار دارند و کشور ایران نیز در زمره‌ی آنان به شمار می‌رود) به صورت آشکار، همگن سازی عموم جامعه و حتی جامعه‌ی جهانی اشاره کرد.

استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم ‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان، موتورهای جستجو مثل گوگل تبدیل به پر استفاده‌ترین سرویس‌های اینترنتی شده‌اند. خیلی از نهادهای مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهم‌ترین آنها تجاری و تبلیغاتی است، دست به ‌راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی‌زده یا درصدد خرید سهام مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند؛ مثل رقابت اخیر گوگل و مایکروسافت برسر سایت My space و فیس‌بوک[2].

موسسه ملی سلامت روانی سازمان سلامت و خدمات انسان دوستانه تخمین زده است که حدوداً 10 درصد از جمعیت دارای سنین دانشگاهی، بعضی مشکلات ذهنی و روانی را تجربه می‌کنند. بعضی دیگر از این موسسه‌ها نسبت دانشجویان و افراد جوان دارای مشکلات ذهنی و روانی به کل افراد جامعه را حدود20 درصد و یا بیشتر تخمین زده‌اند. تعریف‌های EDB متفاوت است[3]. بعضی از دانشمندان آن را رفتاری توضیح داده‌اند اما افراد دیگر آن را دراصطلاحات روان شناسی به بیماری محدود می‌کنند. درحالت کلی، رفتار افراد دارای مشکلاتEDB، به عنوان انحراف و کج روی از استاندارد‌های فرهنگی و روانی جامعه خود تلقی می‌شود. دانشجویان دارای مشکلاتEDB گرایش به انجام وظایف معمول مدرسه‌ای دارند که منجر به مشکلاتی از قبیل میزان بالای غیبت از کلاس، کندی و تاخیر در یادگیری، عقب افتادن از تحصیل حداقل 2 سال و یا بیشتر، عدم توانایی در اتمام تکالیف محوله یا ناتوانی در انجام تکالیف، برگرداندن تکالیف محوله به استاد و پرسیدن از وی و عدم تمرکز روی تکلالیف درسی می‌شود. امروزه سایت‌های شبکه اجتماعی بخشی از زندگی روزمره‌ی جوانان می‌باشد. بسیاری از جوانان و نوجوانان شبکه‌های اجتماعی آنلاین را به عنوان پلت‌فرم‌های جذاب درنظر می‌گیرند زیرا اینترنت برای جوانان امکان دستیابی بدون هزینه را به سایت‌های مرتبط می‌دهد.

11 صفحه فایل ورد + 17 صفحه پاورپوینت

حجم: 8.72 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *