دانلود پروژه ایجاد وب سایت پویا


دانلود پروژه ایجاد وب سایت پویا

چکیده

 

در این پروزه به بررسی طراحی وب سایت یا Designing به روش پویا می پردازیم و با تعاریف زیر و کاربرد  و مزیت و معایب آنها  آشنا میشویم:

وب سایت چیست؟

در این قسمت تعریف وب سایت میباشد.

طراحی وب سایت چیست؟

عموما طراحی وبسایت به چند تخصص مختلف تقسیم می شود که در ادامه تشریح شده است.

مزایای استفاده از وبسایت چیست؟

در زمان حال سهولت کار و زمان کاری برای افراد مختلف برای انجام کارهای روزانه بسیار مهم میباشد که استفاده از وب سایت این امور را آسان کرده است.

انواع سایت به طور کلی:

به طور کلی سایت ها به دو نوع تقسیم می شوند

سایت های ثابت (Static)

سایت های پویا (Dynamic)

جوملا :  نرم افزاری برای سازماندهی و ارائه مطالب و محتویات وب سایت می باشد. این نرم افزار در سال 2005 معرفی گردید که از نسل  mamboo  می باشد

در جوملا می توان مدیریت اخبار، استفاده از نظرسنجی پشتیبانی از زبانهای مختلف را دارا می باشد

جوملا دارای دو ویژگی اصلی می باشد.

  • مدیریت محتوا
  • توضیع محتوا

جوملا یک نرم افزار سمت سرور (Server Side)می باشد . یعنی درخواست کاربر به وب سرور ارسال شده و توسط وب سرور پر شده و نتیجه به کامپیوتر کلاینت برگشت داده می شود.

و در ادامه مراحل نصب جوملا و طراحی وب سایت و بارگذاری آن در هاست را برای شما ارائه خواهیم داد.

 

فهرست مطالب

مقدمه.. 1

فصل اول: تاریخچه شبکه، اینترنت و وب سایت……. .

مقدمه.. 3

1-1 تاریخچه شبکه .. 4

1-2 شبکه های کامپیوتری…. 5

1-3 کاربردهای شبکه .. 6

1-4 چند اصطلاح . 8

1-5 ALOHAnet.. 9

1-6 Packet switching و TCP/IP…. 10

1-7 وب….. 14

1-8 شبکه های WAN….. 18

1-9 تـاریـخچـه اینتـرنت در دنـیـا. 19

1-10 تاریخچهٔ اینترنت در ایران… 20

1-11 تاریخچه وب….. 21

1-12 تاثیر سایت در اطلاع رسانی…. 22

1-13 وب سایت چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است ؟.. 23

1-14 چگونه می توان یک وب سایت راه اندازی کرد ؟.. 24

1-15 مزایای وب سایت چیست ؟.. 25

1-16 طراحی وب سایت به چه معناست ؟.. 25

1-17 آیا وب سایت ها انواع خاصی دارند ؟.. 26

1-18 خلاصه‌ی فصل . 27

 

 

فصل دوم: معرفی انواع  وب سایت……. .

مقدمه.. 28

2-1 انواع وب سایت…… 29

2-2 نرم افزار های تحت وب….. 32

2-3 اصول طراحی صفحات وب ( انواع وب سایت) چیست ؟.. 32

2-4 مزایای وب سایت برای شما. 36

2-5 طراحی یک سایت حرفه ای …. 38

2-6 مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت…… 39

2-7 تفاوتهای سایت داینامیک با سایت استاتیک…….. 40

2-8 وب سایت داینامیک (پویا) چیست؟.. 41

2-9 مزیت های وب سایتهای پویا. 42

2-10 معرفی زبان های برنامه نویسی…. 43

2-11 زبانهای برنامه نویسی وب….. 43

2-12 معرفی و مقایسه ی زبان های تحت وب . 44

2-13 مقایسه ASP.NET و ASP کلاسیک…….. 46

2-14 زبانهای برنامه نویسی در ASP.NET…. 47

2-15 ابزارهای ASP.NET…. 47

2-16 مقایسه ی php و asp.net.. 48

2-17 سیستم عامل…. 48

2-18 معماری…. 49

2-19 سرعت توسعه نرم افزار.. 50

2-20 سرعت اجرای نرم افزار.. 50

2-21 کدامیک را انتخاب کنیم؟   . 53

2-22 خلاصه‌ی فصل…. 54

 

 

 

فصل سوم: طراحی و مدیریت وب سایت……. .

مقدمه.. 55

3-1 طراحی وب سایت پویا. 56

3-2 امنیت و نگهداری وب سایت…… 56

3-3 آشنایی با پروتکل SSL و عملکرد آن – جستجوی “پروتکل SSH” در سایت…… 57

3-4 اجزای پروتکل SSL…. 59

3-5 فایروال ( firewall ) چیست؟.. 65

3-6 هاست و دامین چیست؟.. 68

3-7 تفاوت UNIX hosting با Windows hosting در چیست ؟.. 68

3-8 آشنایی با انواع هاست یا میزبان وب….. 71

3-9 کنترل پنل…. 76

3-10 ویژگی های یک هاست خوب….. 76

3-11 انتخاب سرویس هاست مناسب با نیاز شما. 77

3-12 طراحی وب سایت پویا با استفاده از Joomla و نحوه مدیریت محتوی وب سایت:. 80

3-13 جوملا ((Joomla… 80

3-14 محیط مدیریتی joomla و منوهای جوملا…. 97

3-15 آشنایی با منو ها. 98

3-16 طراحی وب سایت و نرم افزار های کاربردی در این پروژه . 102

3-17 مراحل ثبت دامنه Domain و خرید هاست Host :. 108

3-18 آشنایی پنل پلسک و محیط هاست…… 115

3-19 محیط مدیریتی هاست…… 118

3-20 خلاصه‌ی فصل…. 123

 

 

 

 

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادهای آتی…… .

مقدمه.. 124

4-1  فن آوری اطلاعات و گسترش خدمات ارتباطی , وب سایتها. 125

مراجع و منابع.. 134

چکیده انگلیسی…. 135

 

مقدمه

در این پروژه سعی کرده ام تا تمام مطالب بطور دقیق و شرح جزئیات هر بخش ارائه دهم، عناوینی که در این پروژه قید شده به بطور مختصر بشرح زیر می باشد:

مطالب فصل اول:

تاریخچه شبکه، شبکه های کامپیوتری، کاربردهای شبکه، چند اصطلاح، ALOHAnet، Packet switching و TCP/IP،  وب، شبکه های WAN، تـاریـخچـه اینتـرنت در دنـیـا، تاریخچه اینترنت در ایران، تاریخچه وب، تاثیر سایت در اطلاع رسانی، وب سایت چیست واز چه اجزایی تشکیل شده است ؟،

چگونه می توان یک وب سایت راه اندازی کرد؟، مزایای وب سایت چیست؟، طراحی وب سایت به چه معناست ؟، آیا وب سایت ها انواع خاصی دارند؟

مطالب فصل دوم:

انواع وب سایت،  نرم افزار های تحت وب، اصول طراحی صفحات وب ( انواع وب سایت) چیست؟، مزایای وب سایت برای شما، طراحی یک سایت حرفه ای، مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت، تفاوتهای سایت داینامیک با سایت استاتیک، وب سایت داینامیک (پویا) چیست؟، مزیت های وب سایتهای پویا، معرفی زبان های برنامه نویسی، زبانهای برنامه نویسی وب، معرفی و مقایسه ی زبان های تحت وب، مقایسه ASP.NET و ASP کلاسیک، زبانهای برنامه نویسی در ASP.NET، ابزارهای ASP.NET، مقایسه ی php و asp.net، سیستم عامل، معماری،، سرعت توسعه نرم افزار، سرعت اجرای نرم افزار، کدامیک را انتخاب کنیم؟

مطالب فصل سوم:

طراحی وب سایت پویا، امنیت و نگهداری وب سایت، آشنایی با پروتکل SSL و عملکرد آن – جستجوی “پروتکل SSH” در سایت، اجزای پروتکل SSL، فایروال ( firewall ) چیست؟، هاست و دامین چیست؟، تفاوت UNIX hosting با Windows hosting در چیست؟، آشنایی با انواع هاست یا میزبان وب، کنترل پنل، ویژگی های یک هاست خوب،  انتخاب سرویس هاست مناسب با نیاز شما،  طراحی وب سایت پویا با استفاده از Joomla و نحوه مدیریت محتوی وب، جوملا (Joomla)، محیط مدیریتی joomla و منوهای جوملا،  آشنایی با منو ها، طراحی وب سایت و نرم افزار های کاربردی در این پروژه، مراحل ثبت دامنه Domain و خرید هاست Host، آشنایی پنل پلسک و محیط هاست، محیط مدیریتی هاست.

مطالب فصل چهارم:

مقدمه، فن آوری اطلاعات و گسترش خدمات ارتباطی , وب سایتها

 

مقدمه

 

در فصل اول به توضیح و تشریح عبارت های زیر پرداخته ایم:

تاریخچه شبکه، شبکه های کامپیوتری، کاربردهای شبکه، چند اصطلاح، ALOHAnet، Packet switching و TCP/IP،  وب، شبکه های WAN، تـاریـخچـه اینتـرنت در دنـیـا، تاریخچه اینترنت در ایران، تاریخچه وب، تاثیر سایت در اطلاع رسانی، وب سایت چیست واز چه اجزایی تشکیل شده است ؟،

چگونه می توان یک وب سایت راه اندازی کرد؟، مزایای وب سایت چیست؟، طراحی وب سایت به چه معناست ؟، آیا وب سایت ها انواع خاصی دارند؟

 

1-1 تاریخچه شبکه

به سال 1966 می رویم. Bob Taylor مدیر بخش Information Processing Techniques Office یاIPTO در  ARPA بود. وی 3 کامپیوتر در دفتر خود داشت. یک ترمینال به کامپیوتر ِ Boston متصل بود، یکی دیگر به San Francisco و دیگری به Santa Monica. هر کامپیوتر زبان و دستورات خاص خودش را داشت و نمی توانست با کامپیوتر های دیگر صحبت کند. این اشکال همیشه ذهن Taylor را مشغول می کرد و این مساله باعث تولید و ساختن ARPANET شد.
شبکه ARPA بر پایه تکنولوژی به نام Packet Switching استوار بود که منجر به ساختن پروتکول شبکه ای TCP/IP یا transmission control protocol/internet protocol شد. برای خیلی از مردم کلمه پروتکول مفهوم یک کلمه در روابط سیاسی را دارد. دلیل استفاده از این کلمه در شبکه به خاطر Tom Maril و پروژه ای است که او در سال 1966 برای ARPA انجام داد. در دنیای شبکه ها، کلمه پروتکول به معنی قوانینی است که برای انتقال پیام ها بر روی شبکه وضع شده است. بنابراین این طور فکر کنید که یک پروتکول قانونی است که کامپیوتر ها برای صحبت کردن با یکدیگر بر روی شبکه باید رعایت کنند. یک پروتکول شبکه باید دارای قوانین مربوط به اعلام وصول پیغام؛ پیدا کردن خطا و ساختار اطلاعات باشد. در بخش بعدی، اصول شبکه های کامپیوتری، شرح مختصری بر تکنولوژی شبکه های کامپیوتری می دهیم. خیلی از شبکه های کامپیوتری از Packet Switching استفاده می کنند، بنابراین بخشی نیز برای این موضوع اختصاص دادیم.ARPANET رشد پیدا کرد و تبدیل به اینترنت شد، در حقیقت اینترنت شبکه ای از کامپیوتر هاست که از TCP/IP استفاده می کنند.
در سال 1995 بیل گیتس گفت: ” اینترنت مهمترین چیزی است که بعد از IBM PC در سال 1981 ساخته شده است. این حتی مهم تر از به وجود آمدن رابط تصویری کاربران GUI است، اینترنت یک موج بزرگ اقیانوس است. اینترنت همه قوانین را تغییر خواهد داد “.  برای چند سال اینترنت بیشتر در دانشگاه ها استفاده می شد. اینترنت یک ابزار تحقیقاتی بود نه یک ابزار تجاری.  پست الکترونیکی متداول ترین ابزار اینترنتی بود. این موضوع وقتی World Wide Web توسط Tim Bernerslee ایجاد شد تغییر پیدا کرد. در بخش وب درباره اینکه چرا یک شاخص مهم اینترنت است و چگونه از اینترنت استفاده می کند می پردازیم، اما توجه داشته باشید، وب اینترنت نیست و این دو با هم تفاوت دارند. وب وقتی محبوب شد که Marc Andreesen که دانشجوی دانشگاه Illinois بود برای آن رابط گرافیکی ساخت و نام آن را موزایک نهاد. درک سریع مایکروسافت از اهمیت پشتیبانی از وب و مرورگر آن باعث ایجاد یکی از داغ ترین مباحث روز، جنگ مرورگر ها، بین آنها و Netscape شد. سیاست مایکروسافت در حذف کردن رقیبانش باعث دادگاهی شدن آن شده که هنوز به جایی نرسیده است. مرورگرها یک استاندارد خاص دارند که در پایه و اساس مهم نیست محصول چه شرکتی باشند، مهم این است که ابزار دیدن وب، مرورگر ها هستند. در بخش وب درباره HTML؛ URL و HTTP توضیحاتی داده خواهد شد. این سه چیز وب را تعریف میکنند. وب تنها یک ابزار اینترنتی است، در بخش ابزار های اساسی اینترنت درباره چند ابزار دیگر اینترنت مانند FTP ، Telnet توضیحاتی می دهیم. قسمتی از URL مربوط می شود به نام گذاری کامپیوتر ها. نام ها و شماره های کامپیوتر ها یکی از مهمترین مفاهیم اینترنت است، نحوه تبدیل نام ها به آدرس های اینترنتی را در بخش سیستم Domain ها بررسی می کنیم. همچنین یکی دیگر از مصارف مهم اینترنت در حال حاضر جستجو به دنبال اطلاعات است، در بخشی به همین نام روش های اینکه چگونه سریع تر به هدف خود برسیم بررسی می شود. در آخر نیز نگاهی به آینده این تکنولوژی خواهیم داشت.

1-2  شبکه های کامپیوتر
تجارت اینترنتی بدون وجود یک شبکه کامپیوتری بی معنی است.در حقیقت، این یک توانایی ِکامپیوترها است که آنها را به ابزارهای قدرت مندی برای تجارت تبدیل کرده است. تصور کنید که یک Floppy Disk یا Zip Disk را فقط می توانستید از طریق پست یا پیک به شخص دیگری بفرستید، یا تصور کنید که دیگر نمی توانستید از طریق اینترنت کالایی را سفارش دهید چه مشکلاتی پیش می آمد ؟. در این بخش اصول شبکه های کامپیوتری را بررسی می کنیم. در شکل یک شبکه ساده کامپیوتر نمایش داده شده است. به خاطر دلایلی به آن شبکه ستاره ای گفته می شود.HUB   که در مرکز این شبکه قرار دارد یک سخت افزار شبکه ای ساده است که اطلاعات را از یک کامپیوتر در شبکه می گیرد و به کامپیوتر دیگر انتقال می دهد.  شبکه ای که در شکل یک نشان داده شده است به LAN یا Local Area Network یا شبکه محلی معروف است. یک LAN  شبکه ارتباطی است که از کابلها، کامپیوتر ها و بعضی سخت افزارهای شبکه ای تشکیل شده است و در یک منطقه فیزیکی محدود مانند یک ساختمان یا یک طبقه از آن به کار می رود.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 148
حجم: 5.01 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *