دانلود کتاب انرژی زیست توده سازمان انرژی های نو ایران


دانلود کتاب انرژی زیست توده سازمان انرژی های نو ایران

کتاب انرژی زیست توده از سری گزارش های سازمان انرژی های نو ایران با عنوان از انرژی های نو چه می دانید که مربوط به گزارش چهارم یعنی انرژی زیست توده ۱ می باشد

توسعه شگرف علم و فن آوری در جهان امروز ظاهرا آسایش و رفاه زندگی بشر را موجب شده است. لیکن این توسعه یافتگی، مایه بروز مشکلات تازه ای نیز برای انسان ها شده است که از آن جمله می توان به آلودگی محیط زیست، تغییرات گسترده آب و هوایی در زمین و غیره اشاره نمود. به ویژه می دانیم که نفت و مشتقات آن از سرمایه های ارزشمند ملی و حیاتی کشور می باشند که مصرف غیربهینه از آنها گاهی زیان های جبران ناپذیری را ایجاد می کند. از این رو صاحب نظران و کارشناسان به دنبال منابعی هستند که به تدریج جایگزین سوخت های فسیلی شوند.

این امر سبب شده است که کشورهای توسعه یافته صنعتی باجدیت هرچه تمام تر استفاده از سایر انرژی های موجود در طبیعت و به خصوص انرژی های تجدید شونده را مورد توجه قرار دهند. استفاده از انرژی خورشید، باد و امواج، زمین گرمایی، هیدروژن، زیست توده و … که به انرژی های تجدید پذیر موسومند مستلزم مطالعات و تحقیقات فراوانی می باشد که قبل از استفاده باید انجام گیرند. لذا در برنامه ها و سیاست های بین المللی از جمله در برنامه های سازمان ملل متحد در راستای توسعه پایدار جهانی نقش ویژه ای به منابع تجدید پذیر انرژی محول شده است.

فهرست مطالب کتاب انرژی زیست توده :

پیشگفتار

مقدمه

زیست توده چیست؟

بیوگاز

منابع زیست توده

تاریخچه زیست توده

معرفی تکنولوژی های زیست توده

مزایا و معایب زیست توده

وضعیت بهره برداری از انرژی زیست توده در جهان و ایران

وضعیت فعلی و آتی تولید برق و حرارت از زباله های شهری در جهان

بحث پایانی

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 44
حجم: 1.77 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *