دانلود ترجمه مقاله پاسخگویی بار در بازار برق هند


دانلود ترجمه مقاله پاسخگویی بار در بازار برق هند

عنوان فارسی: پاسخگویی بار در بازار برق هند
عنوان انگلیسی: Demand response in Indian electricity market
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21
سال انتشار : 2012 نشریه : الزویر – Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
رفرنس : دارد
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله: تولید، انتقال و توزیع و سیستم های قدرت
مجله: سیاست انرژی – Energy Policy
دانشگاه: مرکز تحلیلی و نظارت بر بازار، دانشکده بازرگانی، دانشگاه استرالیای جنوبی، آدلاید، استرالیا
کلمات کلیدی: برق، مقررات، پاسخ تقاضا
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است

 

 چکیده :

این مقاله یک روش برای پیاده سازی هزینه تنظیم سرویس در بازار خرده فروشی برق در هند ، زمانیکه بازار عمده فروشی آزاد شده است و از طریق یک بازار لحظه ای ساعتی عمل می کند را تشریح می کند. همانطور که در یک کشور در حال توسعه چهارچوب ملاحظات سیاسی سطوح تعرفه ، برجسته تر از امنیت عرضه می شود ، ارضا کردن سطح اختصاص داده شده تقاضا ، اهمیت کمتری پیدا می کند. تنظیم کنندگان بازار خرده فروشی اغلب توسط سیاست مداران مجبور به نگه داشتن تعرفه خرده فروشی در سطحی ، کمتر از مقدار بهینه می شوند. این محدودیت بودجه را بر شرکت های توزیع برای تهیه برق ، که لازم است تا به سطح تقاضای اختصاص داده شده برسد ، تحمیل می کند. این روشی است که پاسخگویی بار در سیستم معرفی شده است و تاثیر خودش را در قیمت های بازار لحظه ای دارد. ما چنین شرایطی از ناتوانی سرویس دهی تقاضای اختصاص داده شده را به عنوان بی فایدگی برای تنظیم کننده مدل می کنیم که این بی فایدگی باید به حداقل برسد و موازنه مربوطه را محاسبه می کنیم. این به یک مکانیزم سیستماتیک ، برای قطع بار ها منجر خواهد شد. ما دریافتیم که حتی یک قطع کوچک در توانایی شرکت های توزیع برای تهیه برق از بازار لحظه ای ، تاثیر عمیقی بر قیمت ها در بازار لحظه ای خواهد داشت.

1- مقدمه :

تنظیم کننده فدرال مرکزی برق هند بخشنامه لازم الاجرا ای را در سال 2006 منتشر کرد تا یک بحث را درباره ایجاد بازار لحظه ای ساعتی برای برق توسط قرارداد الکتریسیته 2003 آغاز کند. به عنوان یک نتیجه از این دو مبادله توان در حال بهره برداری در هند وجود دارد. با این حال ، اهمیت کمی در مورد چگونگی تاثیر بخش خرده فروشی تنظیم شده (پایین دست) بر خروجی های بازار لحظه ای (بالادست) وجود داشت.

برخی استدلال می کنند که یکی از ویژگی های متمایز نظام بازار لحظه ای در هند یا در هر کشور در حال توسعه دیگر ، پاسخگویی بار است که تاکنون در بازارهای برق اروپا و ایالت متحده آمریکا غایب بوده است. در واقع تنظیم کنندگان و دانشگاهیان برای طراحی سیاست ها به طوری که مصرف کنندگان خرده بتوانند به قیمت ها در زمان واقعی پاسخ دهند ، تلاش قابل توجهی دارند . انگیزه چنین تلاش های از این واقعیت سرچشمه می گیرد که پاسخگویی بار در زمان واقعی به طور قابل توجهی می تواند توانایی فروشندگان برق در بازار لحظه ای در سواستفاده از قدرتشان در بازار را محدود کنند. بخش عمده ای از مقالات در زمینه بازار برق از مدل Cournot استفاده می کنند ، که در آن الاستیسیته تابع تقاضا ثابت فرض شده است. ایجاد اعتبار عملی و تجربی در چنین تابع تقاضایی سخت است. از سوی دیگر تحلیل عملکرد بازار لحظه ای غیر ممکن است مگر اینکه تابع تقاضا را بشناسیم.

مطالعات مربوط به الاستیسیته تقاضا برای برق در هند کاملا بی نتیجه مانده است. Chattopahyay از طریق یک تجزیه و تحلیل خیلی دقیق اقتصاد خرد نشان می دهد که مقدار الاستیسیته قیمت تقاضا برای برق در مورد مشتریان صنعتی ، بالای 2 خوب است. این به خاطر توانایی مصرف کنندگان صنعتی برای تغییر به منابع توان جایگزین ، زمانی که قیمت بالاست ، می باشد. ژنراتورهای خصوصی یا تولیدی خودی می توانند به عنوان منابع توان جایگزین برای کاربردهای صنعتی عمل کنند. بوس و شوکلا از روش های اقتصاد سنجی کلان استفاده کرده اند تا نشان دهند که تقاضای برق برای مصرف کنندگان صنعتی غیر قابل انعطاف است در حالیکه الاستیسیته تقاضای بخش کشاورزی 1.35 بود.

دیگر مصرف کنندگان عمده برق خانواده ها هستند. سانتاکومار متوجه شد که خانواده ها و کشاورزان در بعضی از مناطق مایل به پرداخت هیچ گونه افزایش تعرفه ای نیستند، حتی اگر از عرضه پیوسته و بدون وقفه برق و عرضه ولتاژ بدون نوسان مطمئن باشند. (یعنی بخش بزرگی از خانواده های هند تقاضای الاستیک و یا همان انعطاف پذیر دارند). یک مطالعه توسط فیلیپینی و پاچوری ، با استفاده از داده های خانگی دفتر نمونه سنجی ملی (NSSO) هند ، نتیجه گیری می کند که تقاضای برق درآمد و قیمت غیر الاستیک برای هر فصل مخصوصا در طول تابستان می باشد . نتیجه آنها به خانوارهای شهری محدود شده است . بر اساس این مطالعه کشش(الاستیسیته) در آمد تقاضا برای برق بین 6/0 تا 64/. متغیر است . آنها استدلال می کنند که برای کشورهای در حال توسعه انتظار می رود که کشش درآمد بیشتر باشد ، زیرا تعداد زیادی از خانواده های بدون دسترسی به برق وجود دارند . بنابراین این احتمال وجود دارد که از آنجاکه درآمد این خانوارها افزایش می یابد ، همچنین تقاضای آنها برای برق رشد خواهد کرد. از آنجاییکه این مطالعه به ، خانواده های شهری با دسترسی به برق محدود شده است ، تخمین های کشش درآمدشان شامل اثر گسترش در درآمد خانواده های بدون دسترسی به برق نخواهد شد. بیشتر برآوردها در این مسئله دارای دقت بالا نیستند ، زیرا اطلاعات معتبری در مورد اولویت های چنین خانواده هایی ، در دسترس نمی باشد. انتظار می رود که افزایش تقاضای برق توسط خانوارهای روستایی آهسته باشد ، زیرا رشد بالای تولید ناخالص داخلی (GDP) در مناطق شهری متمرکز شده است. پیشبینی یک رشد سریع در درآمد بخش های فقیر که در آن تقاضای افزایش توان مورد انتظار است مشکل است ، همچنانکه رشد اشتغال برای این بخش بسیار آهسته بوده است. از اینرو انتظار می رود که تقاضای برق آنها به آرامی رشد کند. در واقع ، تعداد افراد دچار سوتغذیه در هند از 200 ملیون نفر در طول سالهای 1995تا1997 به 230 ملیون نفر در سال 2003 تا 2005 با توجه به آخرین گزارش سازمان امنیت جهانی غذا ملل متحد و کشاورزی (FAO) افزایش یافته است. تیواری نتیجه گرفته است که هزینه الاستیسیته و درآمد تقاضای برق خانگی برای خانوارهای شهر مامبی به ترتیب برابر 7/0 و 34/0 می باشد . نتیج تیواری با فیلیپینی و پاچوری بر حسب مقادیر الاستیسیته مخالف است (جدول 1).

 

Demand response in Indian electricity market
Md Zakaria Siddiqui a,n, Gauthier de Maere d’Aertrycke b, Yves Smeers c
a Centre for Regulation and Market Analysis, School of Commerce, University of South Australia, Adelaide, Australia
b Fondazione Eni Enrico Mattei (FEEM) and Euro-Mediterranean Center on Climate Change (CMCC), Corso Magenta 63, 20123 Milano, Italy
c Center for Operations Research and Econometrics (CORE) and Department of Mathematical Engineering (INMA), Universite ´ catholique de Louvain, 1348 Louvain-la-Neuve, Belgium
H I G H L I G H T S
c Modelling the impact of retail tariff in different states on spot prices of electricity in India.
c Retail tariffs are usually fixed below appropriate levels by states due to political reasons.
c Due to revenue constraint distribution utility withdraws demand from spot market in peak hours.
c This adversely affects the scarcity rent of generators and subsequently future investment.
c We show possibility of strategic behaviour among state level regulators in setting retail tariff.
a r t i c l e i n f o
Article history:
Received 28 June 2011
Accepted 15 June 2012
Available online 11 August 2012
Keywords:
Electricity
Regulation
Demand response
a b s t r a c t
This paper outlines a methodology for implementing cost of service regulation in retail market for
electricity in India when wholesale market is liberalised and operates through an hourly spot market.
As in a developing country context political considerations make tariff levels more important than supply
security, satisfying the earmarked level of demand takes a back seat. Retail market regulators are often
forced by politicians to keep the retail tariff at suboptimal level. This imposes budget constraint on
distribution companies to procure electricity that it requires to meet the earmarked level of demand.
This is the way demand response is introduced in the system and has its impact on spot market prices.
We model such a situation of not being able to serve the earmarked demand as disutility to the regulator
which has to be minimised and we compute associated equilibrium. This results in systematic
mechanism for cutting loads. We find that even a small cut in ability of the distribution companies to
procure electricity from the spot market has profound impact on the prices in the spot market.
& 2012 Elsevier Ltd. All rights reserved.

این فایل ورد (word) ترجمه در 21 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 10 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *