دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیـد پـفـک نـمکی


مقدمــه :

با توجه به افزایش جمعیت و روند رو به رشد استفاده کودکان از مواد غذایی کمکی از قبیل فراورده های حجیم شده غلات مانند پفک نمکی و غیره بعلت قیمت نازل آن در مقایسه با قیمت نسبتا بالای سایر تنقلات و بازار فروش نسبتا بالای محصول، احداث واحد تولید پفک نمکی با عنایت به داخلی بودن کلیه ماشین آلات خط تولید و عدم نیاز ارزی ، علاوه بر اینکه خود کفایی کشور را تضمین می‌کند زمینه مناسبی را جهت کسب بازارهای خارجی و صدور محصول به کشورهای همسایه در راستای صادرات غیر نفتی فراهم می‌نماید.

ضمن اینکه با اجرای این طرح ، می‌توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می‌توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.

مراحل تولید پفک نمکی با ورود پودر ذرت از قبل آماده شده به میکسر و رساندن رطوبت آن به 12% آغاز می‌شود. سپس پودر وارد اکسترودر شده و در آن به شکل لوله هایی توخالی در آمده و در انتهای سیلندر آن تیغه ای این لوله ها را به ابعاد دلخواه قطع می‌کند.

در قسمت مخزن آماده سازی لعاب یا دراژه روغن پودر پنیر ، رنگ های مجاز خوراکی و نمک با درصدهای لازم مخلوط شده و لعاب حاصل وارد 2 عدد تانک ذخیره لعاب می‌شود.

پفک های خارج شده از اکسترودر پس از خشک شدن اولیه توسط دوش هایی به این لعاب آغشته می‌گردند و سپس مجددا به مدت پانزده دقیقه حرارت داده می‌شوند تا رطوبت نهایی به 8% برسد. نهایتا پفک تولیدی توسط نوار نقاله به قسمت بسته بندی انتقال یافته و در بسته های 20 تا 25 گرمی بسته بندی و کارتن گذاری شده و به انبار منتقل می‌شوند.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
حجم: 131 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *