دانلود پاورپوینت ضرورت ایجاد فضای سبز در مدارس


دانلود پاورپوینت ضرورت ایجاد فضای سبز در مدارس

اهمیت فضای سبز و تأثیر آن بر روان انسان:

فطرت انسانها گرایش ذاتی به طبیعت دارد.نیاز انسانها از ابتدای خلقت به گیاه و طبیعت نیاز زیستی و حیاتی بوده است.این یک نیاز فیزیولوژیکی است.از این جهت که شامل یک نیروی فیزیکی – شیمیایی در مغز است که تمامی تواناییها ی عقلی و ادراکی فرد را سازمان داده و هدایت می کند.نیازها می توانند از لحاظ اضطراری بودن یا نبودن با هم متفاوت باشند.اگر نیازهای اولیه انسان ارضاء نشوند ممکن است که نیاز به پرخاشگری قویترین نیاز باشد.

اثرات روانی درختان و فضای سبز 

در زمینه اثرات روانی درختان و فضای سبز  حقیقات  انجام گرفته نشان دهنده این مطلب بود که فضای سبز دوره بستری بیماران را کوتاه ودوره نقاهت آنها را تا ۸% کاهش میدهد.

کاشت صحیح درختان میتواند بر روی مصرف انرژی در ساخنمان ها تأثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد . هزینه گرم کردن یا خنک کردن ساختمان ها در صورت کاربرد درختان کاهش می یابد . درختان باعث جذب ۹% انرژی خورشیدی در تابستان شده و گرمای داخلی ساختمان ها را می توانند کاهش دهد . علاوه براین اثر تعدیلی درختان و فضای سبز روی دمای شهرها سبب می شود که مصرف انرژی لازم برای تبرید انتشار گازهای گلخانه ای متصاعد شده از واحدهای مولد انرژی کاهش یابد . کاهش دما در شهرها دراثر تعریق و سایه نه تنها سبب صرفه جویی در انرژی بلکه سبب صرفه جویی د رمصرف آب نیز می شود.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 16
حجم: 1.41 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *