دانلود پاورپوینت تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید


دانلود پاورپوینت تقسیم بندی روش های حمل و نقلی شهری مادرید

 

کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت 505،955 کیلومتر مربع، پنجاه و دومین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپائی بعد از فرانسه به لحاظ مساحت به شمار می آید.

پایتخت اسپانیا: شهر مادرید،

زبان رسمی این کشور: اسپانیائی

شهرهای مهم: بارسلون، سویا، مالاگا، گرانادا، ثاراکوثا، تولدو، سان سبستیان ، سگویا، والنسیا و بیلبائو.

بر اساس قانون اساسی اسپانیا هیچ مذهبی دین رسمی این کشور نمی باشد ولی آزادی مذهبی تا حدودی که نظم اجتماعی شناخته شده در این قانون را به خطر نیاندازد تضمین گردیده است و این درحالی است که بیش از 96% از مردم آن کاتولیک هستند.

مادرید دارای مناطق توریستی فراوان وسواحل زیبایی می باشد

این کشور در کناره های دریای کانتا بریا (در شمال (اقیانوس اطلس (در غرب) و دریای مدیترانه (در شرق و جنوب) مجموعا 5755  کیلومتر مربع ساحل دارد.

آب و هوا در شمال اسپانیا معتدل بوده و بخش های مرکزی جنوبی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد.

اسپانیا با 40 میلیون نفر، پنجاه و ششمین کشور جهان و پنجمین کشور اتحادیه اروپائی از لحاظ جمعیت به شمار میرود.

این کشور به موجب قانون اساسی به 17 ایالت خود مختار تقسیم می شود. هریک از ایالت های هفده گانه مذکور دارای مجلس ایالتی و دولت محلی می باشند.

مترو

پایتخت اسپانیا ظرف چهار سال متروی خود را که سومین متروی بزرگ جهان به شمارمی‌رود، نوسازی کرد تا به راحت‌ترین و ارزانترین سیستم حمل و نقل شهری تبدیل شود.
طرح نوسازی که از سال ‪ ۲۰۰۳میلادی آغاز شد، طی چهارسال ‪ ۳۴ایستگاه جدید و ‪ ۴۳/۷کیلومتر به خط مترو مادرید افزوده است. متروی مادرید در حال حاضر دارای ‪ 17خط و ‪ ۳۱۶ایستگاه در مسیری به طول ‪ ۳۱۷کیلومتر است و پس از متروهای نیویورک و لندن، بزرگترین خط متروی جهان به شمار می‌رود. طرح نوسازی چهار ساله علاوه بر آنکه ایستگاههای جدید و مدرن به سیستم حمل و نقل شهری مادرید افزود، نوسازی ایستگاههای قدیمی و استفاده از قطارهای جدید را نیز در بر می‌گرفت.

شرکت متروی مادرید در این طرح، راه‌اندازی سه خط “مترو سبک” را نیز گنجانده است که بر پایه آن، تا پایان امسال ‪ ۲۷/۸کیلومتر راه به همراه ‪۴۶ ایستگاه جدید به آن افزوده خواهد شد.
مادرید اولین خط حمل و نقل زیرزمینی داخل شهری خود را در ‪ ۱۹۱۹میلادی افتتاح کرد و اکنون متروی آن، راحت‌ترین وسیله عمومی تردد در آن است.
طبق آماری که از سوی شرکت متروی پایتخت اسپانیا منتشر شده است، در سال ‪ ۲۰۰۴میلادی این وسیله نقلیه ‪ ۶۱۵میلیون، سال ‪ ۲۰۰۵تعداد ‪ ۶۴۴میلیون و سال سال ‪ ۲۰۰۶میلادی ‪ ۶۵۷میلیون نفر مسافر جابجا کرده است

طراحی خط متروی مادرید به شکلی صورت گرفته است که امکان ارتباط آن را با قطارهای حومه که به آن، “سرکانیاس” گفته می‌شود، ایجاد می‌کند.
قطارهای سرکانیاس هم از درون پایتخت عبور می‌کنند و هم مادرید را به شهرهای دیگر مرتبط می‌سازند. به این ترتیب، یک استفاده‌کننده از سیستم حمل و نقل مترو لازم نیست برای سوار شدن به این قطارها از ایستگاه خارج شود.
علاوه بر آن، فرودگاه پایتخت اسپانیا نیز به مترو متصل است و مسافر می‌تواند از همان داخل فرودگاه با پرداخت عوارض یک یورویی، بلیط مترو را تهیه کند و در سریعترین زمان، خود را به تمام نقاط پایتخت برساند.
به همین دلیل، خط ‪ ۸مترو مادرید که به خط فرودگاه نیز شهرت دارد در ابتدای مسیر خود امکان تحویل چمدانهای مسافران را در درون شهر فراهم کرده است.
مسافری که می‌خواهد از فرودگاه پرواز کند می‌تواند چمدان خود را در این ایستگاه مرکزی شهر مادرید به شرکت هواپیمایی تحویل می‌دهد تا لازم نباشد بار خود را در مسیر مترو همراه ببرد.
علاوه بر آن، در تمام مسیر این خط، صفحه نمایش اعلام زمان پروازها نصب شده است تا مسافران را در جریان آخرین وضعیت حرکت هواپیماها و زمان و مکان ورود و خروج آنها قرار دهد.

ایستگاهها همچنین فقط محلی برای نقل و انتقال مسافر نیست و در آن، علاوه بر وجود فروشگاهها و بازارچه‌ها، نمایشگاههای هنری، کنسرت‌های موسیقی و دیگر برنامه‌ها اجرا می‌شود.
مهمترین وسیله نقلیه عمومی مادرید از سه سال پیش خدماتی دیگر با عنوان “کتابخانه مترو” را راه‌اندازی کرده است تا به مسافران علاقه‌مند، بطور رایگان کتاب، امانت بدهد.
مسافر تنها باارائه کارت شناسایی خود و بدون پرداخت هیچ وجهی عضو کتابخانه مترو می‌شود و از این سرویس بهره می‌گیرد.
امنیت داخل ایستگاهها و قطارها از دیگر مواردی است که پایتخت اسپانیا به آن توجه ویژه‌ای دارد.
علاوه بر ماموران امنیتی مجهز به سگ‌های تعلیم‌دیده در شماری از ایستگاههای مهم، نزدیک به سه هزار دوربین مداربسته مستقر در ایستگاهها مسئولیت امنیت مسافران را بر عهده دارند.
مرکز کنترل مترو در فضایی معادل ‪ ۵۰۰متر مربع با ‪ ۱۶۰کارمند نیز رفت و آمد قطارها را نظارت می‌کند.

بلیت‌های مترو مادرید
بلیت ساده متروی مادرید که در تمام طول مسیر آن کاربرد دارد، یک بلیت دیجیتالی یک یورویی است، اگرچه فقط در فرودگاه، باید یک یوروی دیگر به عنوان عوارض را نیز هنگام ورود یا خروج از ایستگاه مترو پرداخت کرد.
بلیت‌های ‪ ۱۰سفره و ماهانه از دیگر انواع بلیت‌ها در مترو پایتخت اسپانیا هستند که افراد بر اساس نیازهای خود آن را تهیه می‌کنند. هر چه امکان استفاده از اینگونه بلیتها بیشتر باشد، هزینه آن برای مسافر کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، نرخ بلیت یکبار استفاده، یک یورو است در حالی که اگر بلیت ده سفره خریداری کنید، بهای هر بار سفر ‪ ۶۴سنت خواهد بود.
متروی مادرید به تازگی بلیتهای ویژه‌ای نیز برای گردشگران طراحی کرده است که می‌تواند در طول یک روز یا یک هفته در تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی قابل استفاده باشد.

بلیت متروی مادرید با اتوبوسهای داخل شهری یکی است اما تفاوت آن در این است که برای هر بار سوارشدن به اتوبوس، باید بلیت پرداخت کرد در حالی در مترو تا زمانی که از در آن خارج نشوی، می‌توانی بدون پرداخت هزینه، خطوط مختلف آن را عوض کنی.
به عبارت دیگر، از طریق مترو، با پرداخت فقط یک یورو و در صورت داشتن بلیتهای دیگر، با هزینه‌ای کمتر، می‌توان از هر نقطه پایتخت اسپانیا به نقطه دیگر آن رفت.
مناطقی از مترو که در خارج از پایتخت و شهرهای اطراف قرار دارند نیاز به یک بلیت دیگر دارد که تابلوهای راهنمای مترو در طول مسیر،اطلاعات کاملی درباره نوع بلیت را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به مسافران عرضه می‌کند.
همه اینها سبب شده است تا همه کسانی که به مادرید سفر می‌کنند، همانند خود مردم این شهر، اعتراف کنند که مترو راحت‌ترین ، سریعترین و ارزانترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در این شهر بزرگ است که با حومه خود شش میلیون نفر جمعیت دارد

 

 

  فهرست مطالب

  • تاریخچه شهر مادرید و اطلاعاتی در مورد این شهر
  • تقسیم بندی مودهای حمل و نقلی مادرید

– مترو

– اتوبوس

– تاکسی

– اتومبیل اجاره ای

– دوچرخه

– پیاده روی ، معابر و روشنایی معابر

  • جابجایی توریست
  • مرکز کنترل ترافیک
  • بزرگراه های مادرید و علائم راهنمایی و رانندگی این شهر
  • نتیجه گیری

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 77
حجم: 4.11 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *