دانلود کتاب انواع دیگ بخار و دیگ روغن داغ


دیگ بخار یا بویلر (boiler) ظرف بسته حاوی آب یا مایعات دیگر است که به وسیله منبع گرمایی، گرم شده درنهایت مایع داغ یا بخار تولید می کند. تعداد و سایز لوله ها، نوع سوخت و ابعاد فیزیکی بویلر بستگی به این دارد که بویلر برای چه عملی (آب، بخار یا حرارت) طراحی شده هست.

منبع گرمایی دیگ های بخار که آب را تبدیل به بخار می کند می تواند انرژی گرمایی حاصل از انرژی هسته ای، سوخت های فسیلی (گازوئیل، گاز یا زغال)، الکتریکی، گاز طبیعی و یا حتی حرارت اتلافی حاصل از فرآیندهای صنعتی باشد.

دیگ های بخار انواع مختلفی دارند که بنا به کاربرد آنها در صنعت ظرفیت، دما و فشار متقاوتی دارند. اما نوع متداول آنها در صنعت که به وفور یافت می شود دیگ بخار فایر تیوب افقی می باشد. این دیگ بخار شامل یک محفظه استوانه ای، محفظه اشتعال و لوله های آتشی می باشد. در این دیگ بخار محفظه استوانه ای طوری طراحی شده که حرارت تولید شده از مشعل گاز از محفظه اشتعال به درون لوله های آتشی جریان دارد. اطراف تمام لوله های داخل دیگ بخار توسط آب احاطه شده و انتقال حرارت بین آب و پوسته بیرونی لوله ها به راحتی انجام می شود. تعداد لوله ها و سایز آنها بستگی به طراحی دیگ بخار و ظرفیت تولیدی آن دارد.

فهرست مطالب کتاب انواع دیگ بخار و دیگ روغن داغ :

دیگ بخار

اختراع دیگ بخار

تاریخچه موتورهای بخار

بویلر سیلندر شکل ساده

بویلر کورنیش

بویلر لانکاشر

دیگ بخار فایرتیوب ایستاده

دیگ بخار اسکاتلندی

انواع دیگ بخار

اجزای تشکیل دهنده دیگ بخار

طرز کار دیگ بخار

کاربرد دیگ بخار

فیلتر شنی

سختی گیر

دی اریتور

دیگ روغن داغ

مقایسه دیگ روغن داغ و دیگ بخار

استاندار ملی دیگ بخار

فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 47
حجم: 3.55 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *