دانلود پاورپوینت کاربردهای شیشه در ساختمان


žصنعتِ شیشه با قدمتی 4000 ساله امروزه به کمکِ تکنولوژیِ پیشرفته نقش و کاربردِ بسیاری یافته است. تنها واسطه ای که واقعیت را آن گونه که هست مینمایاند شیشه است؛ همین ویژگی است که شیشه را از زمان هایِ دور کارا نموده است. اما زمان گذشت و انسان رنگ و طرح و نقش را نیز با شیشه درآمیخت و از این راه محیطِ خود را به کمک شیشه زیباتر ساخت.
تنها محدودیتی که در گذشته برای کاربردِ وسیعِ شیشه وجود داشت شکنندگیِ آن بود؛ ویژگی ای که شیشه را نه فقط میرا که خطرناک هم می ساخت. اما امروزه به کمکِ تکنولوژیِ مدرن دیگر شیشه ها نمی شکنند!

آشنایی با انواع شیشه ها

žشیشه های خم ( Bend Glass )

žشیشه های خم بیشتر به منظور تحقق ایده های مهندسین معمار و طراحان نمای ساختمانها تولید می گردد و باعث افزایش فضا ، زیبایی ، جذابیت و نیز مقاومت بیشتر می شوند.ایجاد تنوع در فضا ،استفاده از فضای بدون استفاده و ایجاد هارمونی وهماهنگی در دید از ویژگی های منحصر به فرد این نوع شیشه ها می باشد.

ž
شیشه های خم ، شیشه های سکوریتی هستند که درحین فرآیند حرارت دهی خم شده اند . شیشه خم می تواند از انواع سکوریت و یا نیمه سکوریت ، انتخاب شود . همچنین شیشه خم می تواند ساده، رنگی، رفلکس، ویا Low-E باشد .
فرآیند تولید، ویژگی های کارکردی و مشخصه های فنی این نوع شیشه با شیشه های سکوریت مشابهت زیادی داشته و رعایت نکات فنی در تولید آن نیز دارای اهمیت فراوان است .

مواردکاربرد :

» پنجره ها
» نمای ساختمان
» نرده ها
» پوشش دیوارهای آسانسور

ž

žشیشه های مات و رنگی

žشیشه های مات و رنگی برای کنترل نور و انرژی در ساختمان استفاده می شوند. برای تولید این شیشه ها معمولاً ترکیبات اضافی به مواد اولیه شیشه قبل از مرحله ذوب اضافه میکنند. این ترکیبات موادی مانند کبالت، نیکل برای شیشه های دودی، اکسید آهن برای شیشه های آبی، شیشه های زرد و سبز می باشند.

ž

žشیشه های با پوشش سطحی

žبه منظور کاهش اتلاف انرژی از پنجره و یا جلوگیری از ورود تشعشعات ماورای بنفش و مادون قرمز پوشش های انتخاب طیفی بر روی سطح شیشه نشانده می شود. این پوشش ها با توجه به نوع کاربری بر سطح داخلی و یا خارجی شیشه قرار میگیرند که سبب بازتاب حرارت داخلی ساتع شده از ساختمان به درون ساختمان و یا انعکاس امواج نورانی مادون قرمز و ماورای بنفش می شوند

ž
žفرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 61
حجم: 1.49 مگابایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *