دانلود پاورپوینت پیلونفریت در کودکان


مقدمه
فعالیت غیر معمول باکتری‌ها در دستگاه ادراری علایمی را ایجاد می‌کند که به عنوان عفونت ادراری شناخته می‌شوند. عفونت‌های ادراری بسیار شایع و متنوع هستند.
دختران از نقطه نظر ساختاری و کارکردی، بیشتر در معرض عفونت‌های ادراری قرار دارند. اهمz علل ساختاری عفونت‌پذیری دختران در دستگاه ادراری به قرار زیر است:
1- طول مجرای ادرار در خانم‌ها کمتر است.
2- خانم‌ها پروستات ندارند. این غده تنها در آقایان وجود دارد. در ترشحات پروستات «ترکیبات روی دار» وجود دارد که سبب مرگ عوامل عفونی می‌شود. علایم تحریکی ادرار شامل تکرر، نیاز شدید به دفع ادرار، شب ادراری و سوزش در اکثر موارد وجود دارند، درد در ناحیه پایین  کمر و شکم نیز وجود دارند. از بین عفونت‌های ادراری، دو عفونت پیلونفریت حاد و مزمن در کودکان شایع‌تر است.

پیلونفریت حاد:
پیلونفریت حاد یعنی عفونت حاد نسج کلیه و دستگاه جمع‌کننده ادرار. این بیماری در جنس مونث شایع است. سه گروه از آن‌ها بیشتر در معرض این عفونت هستند:
دختر بچه‌های دبستانی
دختران در زمان شروع بلوغ
زنان بعد از ازدواج و شروع مقاربت
نسج کلیه از دو طریق عفونی می‌شود:
از طریق صعود عوامل عفونی از مثانه
از طریق خون

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 820 کیلوبایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *