دانلود پرسشنامه پرخاشگری و خشم


دانلود پرسشنامه پرخاشگری و خشم

دانلود پرسشنامه پرخاشگری و خشم

شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه و همراه فایل jpg

مقیاس خودسنجی پرخاشگری آیزنک

پرسشنامهء سنجش پرخاشگری آیزنگ، دارای 30 مقوله است که 20 مقولهء آن‏ پاسخ مثبت و 10 مقوله پاسخ منفی دارد و آزمودنی با جوابهای بلی و خیر و بدون‏ جواب(؟)به پرسشها پاسخ می‏دهد. دامنهء نمره بین صفر و 30  است، حداکثر نمره 30 و حد اقل نمره 12 می‏باشد. نمرهء بالاتر از 20 نشان‏دهندهء پرخاشگری شدید، نمره 12 الی‏20 پرخاشگری در حد متوسط و نمرهء 12 به پایین، پرخاشگری ضعیف، یعنی افرادی‏ که دل‏رحم و خوش‏خلق هستند(آیزنگ،ترجمهء قهرمان،1369).

این مقیاس از سه گزینه ای تشکیل می شود که آزمون خشونت در مقابل دل رحمی آیزنک استخراج شده است. آیزنک معتقد است نمودهایی که در افراد خشن مشاهده می شوند عبارتند از پرخاشگری،پرمدعایی، پیروزی طلبی،زیرکی،هیجان خواهی،تعصب در عقیده و مردانگی. آیزنک براساس این هفت معیار ،210 سوال مطرح کرد که سی سوال آن مربوط به پرخاشگری مربوط بود.

طبق نظر آیزنک(1975)،کسانی که در این معیار(پرخاشگری) نمره بالایی کسب می کنند ،معمولاً به صورت های مستقیم یا غیر مستقیم مثل کج خلقی،زدو خورد،بحث های تند و سخنان کنایه آمیز،پرخاشگری نشان می دهند این افراد،حرف هیچ کس را قبول ندارند و خود را ناچار می بینند که جواب«های» با «هوی » بدهند و اگر کسی به حقوق آن ها تجاوز کند حتما درصدد تلافی برآیند اشخاصی که در این مقیاس نمرات پایینی به دست می آورند آرام و خوش اخلاق هستند آن ها از برخوردهای شخصی اجتناب می کنند و از ابزار خشونت به صورت فیزیکی یا غیر مستقیم دوری می جویند.

روائی پرسشنامه

به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها به همراه اهداف و فرضیات تحقیق‌ دربین برخی از اساتید و کارشناسان توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات ، در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .

پایائی پرسشنامه

برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است ، سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای کرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *