دانلود پاورپوینت بررسی امنیت در رایانش ابری – 33 اسلاید


با توجه به گسترش شبکه‌ی جهانی اینترنت، در قرن 21 شاهد افزایش تمایل به رایانه‌های کوچکتر مانند تبلت‌ها، جهت استفاده از اینترنت هستیم که امکانات رایانشی قوی ندارند؛ بنابراین بستر رایانشی لازم باید در اینترنت پیش ‌بینی شود که به‌وسیله‌ی «رایانش ابری» می‌توان این قدرت را تأمین کرد.

رایانش ابری را می‌توان به‌کارگیری قابلیت‌های کامپیوتری بر مبنای اینترنت نامید. این قابلیت‌ها مانند نرم‌افزار، اطلاعات و منابع اشتراکی رایانشی، به‌صورت یک سرویس اینترنتی به مشتری عرضه می‌گردد. بدین صورت ذخیره‌سازی و پردازش آنلاین اطلاعات توسط سرویس‌دهنده‌های متعدد و قدرتمندی که در شبکه‌ی جهانی قرار دارند، انجام می‌گیرد و نتیجه‌ی آن به مشتری تحویل داده می شود. در رایانش ابری نرم‌افزارهای کاربردی و داده‌ها در «ابر» می‌مانند. در واقع «ابر» استعاره‌ از «اینترنت» است و وجه شباهت آن، مخفی بودن جزئیات فنی از کاربر است.

خدمات ابری

نرم‌افزار به عنوان سرویس  SaaS

بستر به عنوان سرویس PaaS

زیرساخت به عنوان سرویس  IaaS

رایانش ابری معمولا براساس مدلهای سرویس دهی  یا براساس میزان توسعه و پیشرفت آنها طبقه بندی  می شوند.

اما همانطور که اطلاعات بیشتری از افراد و شرکتها روی ابرها قرار داده می شوند، نگرانی هایی در مورد امنیت این محیط ها افزایش می یابد. با بررسی تحقیقات انجام گرفته، مشاهده می شود که مسائل امنیتی و در رأس آن حفظ حریم خصوصی و اعتماد، به عنوان اصلی ترین عامل نگرانی و مانع، بر سر راه پذیرش فن آوری ابر از سوی کاربران می باشد. که برای تشویق استفاده از رایانش ابری، علاوه بر ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت های مخابراتی و سخت افزاری لازم، بالا بردن امنیت، افزایش اعتماد و کاهش خطرات حفظ حریم خصوصی ضروری می باشد.

حریم شخصی:

مهمترین بحث در زمینه رایانش ابری حریم خصوصی افراد محسوب میشه چون افراد کل اطلاعات خودشون رو در ابر آپلود می کنند و برای دسترسی به اونها به ابر متصل میشن خب در اینجا سوال پیش میاد که آیا اطلاعاتی که ما تو ابر محاسباتی قرار میدیم امنیت داره و کسی غیر از ما به اونها دسترسی پیدا نمیکنه؟!

هیچکسی دوست نداره اطلاعاتش دست سایرین بیفته ممکنه این اطلاعات عکسهای خصوصی افراد اطلاعات مالی شرکت ها و یا فایلهای معمولی باشه اما به هر حال اطلاعات شخصی جز حریم خصوصی افراد محسوب میشه و دسترسی غیر مجاز سایرین به این اطلاعات اصلا خوشایند نیست.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33
حجم: 2.15 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *