هوشین کانری؛ ابزاری برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت در مدیریت


هوشین کانری؛ ابزاری برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت در مدیریت

چکیده

برنامه های استراتژیک که ابزاری برای اطمینان از توسعه و بهبود مداوم سازمان ها هستند، زمانی معنا پیدا می کنند که ارزیابی عملکرد وجود داشته باشد.درواقع ارزیابی عملکرد، پیشرفت اهداف در برنامه ریزی استراتژیک را به دنبال دارد.هوشین کانری روش خوبی برای درگیرشدن همه کارکنان در فرآیند برنامه ریزی کسب و کار، تمرکز سازمان بر اهداف مهم حیاتی برای دستیابی به نتایج کسب و کار و ارائه یک ابزار مؤثر برای ردیابی پیشرفت در برابر اهداف تعیین شده است.

کارت امتیازی و هوشین کانری روش های متقابل کارکردی یکپارچه ی مورد استفاده برای مدیریت اولویت های استراتژیک در سراسر سلسله مراتب عملکردی شرکت هستند. آن ها یک قابلیت کلی برای حفظ مدیریت استراتژیک در طول سازمان را فراهم می کنند.هوشین کانری یک راه حل برای تمام مشکلات برنامه ریزی نیست بلکه یک فرآیند است که به مدیران برای برنامه ریزی مؤثر و ترجمه ی آن به جاری سازی طرح ها کمک می کند.

مقدمه

هوشین کانری در دهه ی 1960 در ژاپن شکل گرفت[2,6]. به طور خلاصه هوشین کانری وسیله ای برای مدیریت در یک کسب و کار است[3].

هوشین کانری ترکیبی از دو کلمه ی ژاپنی هوشین و کانری است. هوشین به معنای قطب نما، مسیریاب، مسیر، سیاست و هدف و کانری به معنای مدیریت کنترل شرکت ها(برنامه ریزی) می باشد[5].

هوشین کانری یک اصطلاح مدیریتی ژاپنی است که هیچ معادل مستقیمی در زبان انگلیسی ندارد. این اصطلاح تقریبأ چهار عنصر کلیدی در مدیریت کسب و کار را دربر می گیرد: چشم انداز، توسعه ی خط مشی، گسترش سیاست و کنترل خط مشی[3].

یک مهندس ژاپنی به نام Yoji Akao از هوشین کانری به عنوان یک توسعه ی خط مشی برای داشتن یک مدیریت کیفیت جامع موفق نام برد[2].

اصطلاح هوشین کانری دارای چهار بخش است: ho به معنای روش[2,3,4]و shin به معنای نور منعکس شده از سوزن قطب نما[4] و تمرکز[3] معنی شده است.

Kan به معنای هماهنگی و ri به معنای دلیل می باشد که می توان هوشین کانری را به یک ستاره درخشان و یا راهی که یک نقطه از قطب نما که همیشه به سمت قطب شمال اشاره دارد تشبیه کرد. وقتی که براده های آهن روی یک تکه کاغذ به صورت نامنظم وجود دارند با نزدیک کردن یک آهن ربا به براده ها، همه ی براده ها به سمت یک جهت که آهن ربا قرار دارد به شکل منظمی قرار می گیرند. هر براده را می توان یک کارمند در نظر گرفت که در هوشین کانری به یک چشم انداز یا اهداف سازمانی متمرکز شده اند[3].

این فایل ورد در 7 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *