or

دانلود طرح نهایی نمایشگاه نقاشی – پایان نامه معماری

Ydima.ir- ثبت رایگان آگهی کاری و نیازمندی ها در اینترنت

خرید آنلاین انواع بیمه نامه های بیمه ایران از نمایندگی رباط کریم عسگری کد 33237 با ارسال رایگان

dl-doc.ir - فروش پروژه ،مقاله،پایان نامه و پروپوزال

مقدمه:

بحث درباره نقاشی قدیم ایرانی، غالبا هنر مینیاتور را به ذهنها می‌آورد. در واقع، مشهورترین و ارزنده ترین نمونه‌های هنر تصویری ایران را می‌توان بر صفحات نسخه‌های خطی و مرقعات ملاحظه کرد ما کاربرد واژه نگارگری برای این گونه تصاویر را بر اصطلاح مینیاتور ترجیح می‌دهیم. هنر نگارگری ایرانی-اسلامی از سده چهاردهم/هشتم ه تا سده هفدهم/یازدهم شکوفایی نمایان داشت؛ ولی آثار تصویری به جای مانده از ادوار پیش از اسلام تا زمان حمله مغولان، و همچنین آثار دیوارنگاری، پرده نگاری،قلمدان نگاری و غیره در قرون متاخر نیز جلوه‌هایی دیگر-اما کمتر شناخته شده-از نقاشی ایرانی به شمار می‌آیند.

نقاشی یا نگارگری ایرانی که به اشتباه مینیاتور نیز خوانده می‌شود شامل آثاری از دوره‌های مختلف تاریخ اسلامی ایران است که بیشتر به صورت مصورسازی کتب ادبی (ورقه و گلشاه، کلیله و دمنه، سمک عیار، و…)، علمی و فنی (التریاق، الادویه المفرده، الاغانی، و…)، تاریخی (جامع التواریخ، و…)، و همچنین، برخی کتب مذهبی، همچون، خاوران نامه می‌باشد.
2ـ4ـ انواع مقیاس برپائی نمایشگاه:

نمایشگاهها، صرف نظر از موضوع آنها، دارای مقیاسهای مختلفی در جغرافیای سیاسی بین کشورها یا تقسیمات درونی آنها هستند که از بالاترین حد تا جزئی‌ترین موارد قابل اعتنای آن، در دو سطح بین‌المللی و داخل کشوری، به شرح زیر یاد می‌شود:

الف ـ سطح نمایشگاههای عمومی:

INTERNATIONAL  EXHIBITIONS

 

تابع استانداردها و ضوابط اتحادیه برگزارکنندگان نمایشگاههای بین‌المللی (UFI) ـ جلد 1، ردیف 1و 2 .

نمایشگاههای بین‌المللی پل ارتباطی بین بازرگانان، کارشناسان، صنعتگران و محققین کشورهای گوناگون می‌باشند.

نمایشگاههای بین‌المللی تنها برای نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجاری پیرامون آنها برگزار نمی‌شوند، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمتهای رقابتی در سطح جهانی، آخرین استانداردهای کیفی، آخرین پیشرفتهای صنعتی، دستاوردهای پژوهشهای علمی و ایده­های اقتصادی ـ تکنولوژیکی نیز در خلال برگزاری نمایشگاهها مورد تبادل قرار می­گیرند.

به وجود آوردن زمینه مساعد جهت انجام ملاقاتهای سیاسی و اقتصادی بین بلندپایگان کشورها، جهت ایجاد حسن تفاهم میان آنها، بیانگر بعد دیگری از فلسفه وجودی نمایشگاههای بین­المللی می­باشد، تا جایی که امروزه نمایشگاههای بین­المللی به صورت یکی از کارآمدترین ابزارها جهت گسترش و تعمیق مناسبات سیاسی، فرهنگی درآمده­اند.

بطور کلی کشورها و یا شرکتها با برگزاری و یا شرکت در نمایشگاهها اهداف عمومی نسبتاً مشابهی را دنبال می­کنند. ضمناً هر کشور و یا شرکتی در کنار اهداف عمومی، اهداف خاص خود را نیز، مدنظر دارد، که این اهداف باید کاملاً روشن تبیین شده، منطقی، قابل دسترس و کمی و اقتصادی باشند.

در هر حال در نمایشگاههای بین­المللی سعی می­شود ضمن گسترش مبادلات خارجی و عقد قراردادهای بازرگانی جدید، بازارهای صادراتی و فروش داخلی توسعه یافته و با شرکای تجاری جدید پیوند حاصل شود.

همچنین آشنایی مردم و متخصصین با تکنولوژی­های مدرن و تکنیکهای جدید در سطح جهانی جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی تولید و آشنا ساختن کشورهای مختلف با امکانات و استعدادهای تولیدی انگیزه دیگر برگزاری نمایشگاههای بین­المللی به شمار می­آید که دولت جمهوری اسلامی ایران نیز برای نمایشگاه بین­المللی از بعد تاثیر آن بر تحکیم مناسبات سیاسی، فرهنگی و توسعه روابط دوستانه با سایر ملل، ارزش زیادی قائل است.

الف ـ1ـ مقیاس جهانی :

این نمایشگاهها، بین کلیه کشورهای جهان تشکیل می­شوند که هر کشور، فرهنگ یا محصولات خود را به صورت عمومی یا تخصصی به نمایش می­گذارد.

الف ـ2ـ مقیاس قاره­ای :

این نمایشگاهها، با موضوعات متنوع بین کشورهای یک یا چند قاره معین، برگزار می­گردند که مبادلات فرهنگی و اقتصادی را در حوزه جغرافیایی محدودتری (نسبت به مورد قبلی) بر عهده دارند. نمونه نمایشگاههای آسیایی یا اروپایی ـ آفریقایی و . . .

الف ـ3ـ مقیاس حوزه­ای :

این نمایشگاهها، مانند فوق بین کشورهای یک حوزه جغرافیایی خاص بر مبنای روابط منطقه­ای مبادلات کالا و سایر علاقمندیهای مشترک بین آنها تشکیل می­شوند. نمونه کشورهای خاورمیانه، خاور دور، آمریکای لاتین و …

الف ـ4ـ مقیاس چند جانبه :

این نمایشگاهها، بین دو یا چند کشور معین با روابط فرهنگی ـ اقتصادی خاص، علیرغم نزدیکی یا دوری آنها از یکدیگر، تشکیل می­شوند. نمونه ایران و چین یا کشورهای مشترک­المنافع (انگلستان، کانادا، استرالیا)

 

ب ـ سطح نمایشگاههای داخل کشوری :

INTERNATIONAL  EXHIBITIONS

 

تابع استانداردها و ضوابط مرکز توسعه تجارت ایران (مرکز توسعه صادرات سابق)

 

ب ـ1ـ مقیاس کشوری :

این نمایشگاهها، بین استانهای داخل کشور برگزار می­شوند که در وضعیت فعلی دارای شرکتهای تشخیص صلاحیت شده توسط مرکز توسعه تجارت ایران، می­باشند. نمونه شرکتهای نمایشگاهی خراسان، تبریز، اصفهان و … که متناسب با امکانات و توانمندیهای در اختیار می­توانند در یک تقسیم کار برنامه­ریزی شده، نسبت به برپائی نمایشگاههای سطح بین­المللی در مقیاسهای مختلف نیز عمل نمایند.

نمایشگاه خراسان از جمله این موارد است که هم اکنون در مقیاس کشوری فعالیت می­نماید و چند تجربه در برگزاری نمایشگاههای بین­المللی مقیاس چند جانبه نیز داشته است. در برنامه توسعه فعالیتهای این نمایشگاه، فعالیت تا آستانه مقیاس غرب آسیا، پیش بینی شده که در صورت تقسیم کار داخلی، می­تواند تا مقیاس آسیا نیز پیشرفت نماید.

ب ـ2ـ مقیاس منطقه­ای :

تقسیم بندیهای منطقه­ای (چند استانی) داخل کشور که حسب هدفهای معین حکومتی صورت گرفته یا می­گیرد ـ نمونه مناطق آموزش عالی، گردشگری و … ـ موجد برپایی نمایشگاههایی در همین مقیاس است که به هدفهای معین در توسعه اقتصادی ـ فرهنگی می­پردازند.

ب ـ3ـ مقیاس استانی :

نمایشگاههای استانی در حد ارایه فعالیتهای داخلی همان استان، برگزار می­شوند و به هدفهای “شورای برنامه­ریزی استان” ـ با دیدگاه سیاستهای عدم تمرکز، می­پردازند.

ب ـ4ـ مقیاس شهرستانی :

این نمایشگاهها در حوزه فعالیتهای شهرستان (حسب تعریف حوزه جغرافیای سیاسی آن) برگزار می­شوند.

ب ـ5ـ مقیاس شهری :

این نمایشگاهها در محدوده قانونی شهرها (تعریف اختیارات شهرداریها) برپا می­گردند.

 

 

فهرست:

مقدمه                                                                                                   6

فصل اول (معرفی استان و شهرستان)                                                                8

استان فارس

تاریخچه استان فارس

آب و هوا

ناحیه مرکزی

ناحیه جنوب و جنوب خاوری

بادهای شمالی

بادهای باختری

توده های هوای جنوبی

شهرستان شیراز

ریشه نام شیراز

پیشینه شیراز

آب و هوا

فرهنگ

جاذبه‌های تاریخی

فصل دوم (ضرورت طرح)                                                                            20

فصل سوم (آنالیز سایت)                                                                               26

تحلیل سایت

موقعیت سایت در شهر شیراز

موقعیت سایت در شمال شهر شیراز

موقعیت سایت در خیابان چهل مقام

مسیر های ارتباطی اصلی

موقعیت دقیق سایت مورد نظر

ابعاد و انداره موقعیت سایت

همجواری ها

دسترسی ها

تابش آفتاب

پتانسیل های موجود

آلودگی صوتی

رایحه خوشایند

دید و منظر

باد غالب

شیب زمین

فصل چهارم (نمونه موردی)                                                                          40

نمونه های کار شده خارجی

نمایشگاه فناوری نانو – چین

تالار جدید نمایشگاه بازل

نمایشگاه میلان (پاویون) امارات متحده عربی – نورمن فاستر

نمایشگاه هیوندای

نمونه های کار شده داخلی

نمایشگاههای گردشگری شیراز و بیشاپور

فصل پنجم (برنامه فیزیکی طرح)                                                                            53

جمع آوری معیارها و ضوابط

1-1-  نظامنامه UFI ـ مصوب 1001

1-2- قوانین داخلی UFI ـ مصوب 2001

1-3- راهنمای مدیریت نمایشگاهها ـ مرجع AEO

1-4- معیارهای بازدیدکنندگان نمایشگاه ـ 2002

1-5- محاسبه بازدیدکنندگان بالقوه از غرفه

1-6- مقررات و قوانین نمایشگاهی هند

مبانی طراحی ساختمان های نمایشگاهی

2-1- واژه شناسی نمایشگاه

2-2- برداشت محتوایی از نمایشگاه

2-3- انواع موضوع برگزاری نمایشگاه

2-4- انواع مقیاس برپایی نمایشگاه

2-5- فضاهای متشکله نمایشگاه

C.S ـ بخش فضاهای سرپوشیده (ساختمان)

M ـ گروه فضاهای اصلی

R ـ گروه فضاهای وابسته اصلی

C ـ گروه فضاهای رفاهی

U ـ گروه فضاهای پشتیبانی

U.S ـ بخش فضاهای رو باز (محوطه)

G ـ گروه فضاهای سبز

P ـ گروه فضاهای تردد

S ـ گروه فضاهای مکث

2ـ6ـ استفاده‌کنندگان نمایشگاه

P ـ جمعیت کارکنان (مقیم)

V ـ جمعیت مراجعین (موقت)

C ـ ظرفیت کلی (لحظه‌ای)

2ـ7ـ سطوح کلی ساختمانهای نمایشگاهی

SN ـ سطوح خالص (مفید)

Scir ـ سطوح گردش

SG ـ سطوح ناخالص

2ـ8ـ سطوح سرانه ساختمانهای نمایشگاهی

PH.B ـ سرانه مبنا

PH.N ـ سرانه خالص

PH.G ـ سرانه ناخالص

2ـ9ـ وسایل سالنهای نمایشگاهی

Fur ـ اثاینه

Mob ـ تجهیزات

Equ ـ لوازم

2ـ10ـ شاخص‌های کنترل سطوح نمایشگاهی

Eeff ـ ارزیابی کارآیی ساختمان

Erev ـ ارزیابی بهره برداری مفید

Edis ـ ارزیابی توزیع سطوح خالص

فصل ششم (تبدیل ایده به فرم)                                                                                 53

فصل هفتم (نقشه ها)                                                                                             226

این فایل ورد در 245 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

به همراه نماها، پلان ها، برش ها، پرسپکتیو به صورت فایل عکسی در داخل رساله

195,000 ریال – خرید

ثبت رایگان مشاغل و نیازمندی ها





اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.