دانلود مبانی وراهنمای برنامه ریزی استراتژیک (2)


 

(( تصمیم گیری برای جایی که می خواهیم به آن برسیم برای ما نسبتاساده بوده است. دشواری کار وادار نمود ن  سازمان به عمل کردن بر اساس اولویت های  جدید است.))

                                                                                                                                                                                          (فلوید و وول ریج، 1992)

 

3) اجرای برنامه استراتژیک

این مرحله از برنامه ریزی، انجام فعالیت های لازم برای نایل شدن به اهداف اصلی، استراتژی ها، و اهداف ویژه است که نیازمند برنامه ریزی فعالیت ها، دخالت کردن رهبری ارشد، تعهد به برنامه، تامین منابع (افراد، زمان و پول) و دخالت کردن کل سازمان می باشد.

برای اجرای موفقیت آمیز برنامه، لازم است سازمان دارای برنامه رسمی همراه با فعالیت هایی باشد که بر عهده تیم ها یا افراد مسوول گذاشته می شود. رهبران ارشد گاهی تیم هایی را که با امور اجرایی سر و کار دارند تیم های استراتژی و تیم های اهداف ویژه می نامند.

 

تعیین مسوولیت ها

رهبران ارشد، اعضای تیم رهبری ارشد، مسوول بودجه، هماهنگ کنندهTQ))، رهبری تیم اجرا، و اعضای تیم اجرا هر یک وظایفی را در اجرای برنامه ها بر عهده دارند که به اختصار شرح داده می شود:

وظا یف رهبران ارشد:

رهبری فعالیت های اجرایی، برگزاری جلسات ماهانه باتیم رهبری ارشد برای پایش موقعیت برنامه، تبادل نظر با کارکنان در باره موقعیت برنامه، اتخاذ تصمیمات کلیدی در صورت ضرورت، اختصاص منابع برای بخش ها.

 

سلسله مراتب تیم ها

تعیین اعضای تیم

واکنش رهبران در برابر تغییرات

نحوه تخصیص منابع برای اجرای برنامه

تغییرات در مدیریت و اداره کردن فرآیند

پیگیری وضعیت طرح های اجرایی (پایش)

تبادل نظر در باره موفقیت برنامه

این فایل ورد در 4 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *