دانلود پاورپوینت سرویس ها و آشپزخانه


نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه
برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا لازم است اصولی را رعایت کنید. جایگاه صحیح داشتن در خانه، مرتب بودن، استفاده درست از مکان‌های خالی، نورپردازی و جایگذاری صحیح وسایل در‌ آشپزخانه جزو این اصول است که می‌خواهیم با جزییات بیشتر به آن بپردازیم…
چگونه آشپزخانه را مرتب کنیم؟ در آشپزخانه باید 4 قطب اصلی وجود داشته باشد. یک قطب مخصوص انجام کارهای خشک مثل خرد کردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی، یک قطب برای انجام کارهای خیس مثل شستن ظروف، یک قطب مخصوص آشپزی و یک قطب مخصوص انبار کردن که محل قرار دادن یخچال و کمدهای دیواری است. در این صورت کارها سریع‌تر انجام خواهد شد و احتمال بروز خطر در حین جابه‌جایی وسایل داغ یا سنگین کاهش می‌یابد.
چگونه وسایل را جاسازی کنیم؟ همه چیز به فضای آشپزخانه و وسعت آن بستگی دارد. در یک آشپزخانه مستطیل شکل که عرض آن بیش از دو متر نیست، باید تنها از یکی از دیوارها برای نصب کمد و طبقات استفاده کرد و گاز در بهترین جای ممکن قرار داده شود. در آشپزخانه‌های مربع شکل یا l ‌شکل‌چیدن وسایل راحت‌تر است و حتی می‌توان از یک میز صبحانه نیز استفاده کرد اما این میز و صندلی‌هایش باید با ظرافت و با توجه به فضا انتخاب شوند تا جاگیر نشوند.
چگونه از فضاها بهره ببریم؟ بهترین راه‌حل این است که وسایل زاویه‌دار نخریم. میزهای گرد و تاشو بهتر از میزهای زاویه‌دارند. این روزها باب شده که در آشپزخانه از کمدهایی با درهای شیشه‌ای که حکم بوفه را دارند استفاده می‌شود. استفاده از کمدهایی که درون آنها دیده نشود، بهتر است زیرا در این صورت می‌توانید ظروف و لوازم غیرضروری را درون آن به راحتی جاسازی کنید و نیازی نیست ظروف را به شکل تزئینی و با فاصله بچینید!زیاد بودن کشوها نیز امتیازی برای آشپزخانه محسوب می‌شود و به مرتب بودن آن کمک می‌کند.
کدام نوع نورپردازی برای آشپزخانه مناسب‌تر است؟یک منبع نور کلی به همراه منابع نوری کوچک‌تر در مکان‌های مهم کاری در آشپزخانه بسیار ضروری است. تعداد پریزهای برق نیز در آشپزخانه باید حداقل سه تا چهار عدد باشد، به طوری که فرد مجبور نباشد مدام برای استفاده از یک وسیله برقی، وسیله برقی دیگری را از برق بکشد.
چقدر از ارتفاعات آشپزخانه قابل استفاده است؟ بهترین اماکن قرار دادن وسایل در آشپزخانه ارتفاع 80 تا 160 متری است. در این ارتفاعات باید وسایلی را قرار داد که مدام در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مناسب‌ترین ارتفاع نیز ارتفاع 91 سانتی‌متری معرفی شده است اما اگر قد شما بلندتر است، می‌توانید این ارتفاع را به یک متر برسانید.

نور در آشپزخانه
برای تزیین آشپزخانه از نور طبیعی و مصنوعی استفاده می کنیم. پنجره در ارایه نور طبیعی به آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. پنجره معمولاً می تواند در صورت مشرف بودن به فضای سبز یکی از تابلوهای آشپزخانه باشد. پنجره رابطی است بین آشپزخانه و فضای خارج که بهتر است در برابر منظره ای زیبا قرار داشته باشد!

● پرده در آشپزخانه
چنان چه آشپزخانه ما به دلیل محدودیت فضای خارج از نور زیادی برخوردار نیست از پرده هایی که حالت توری دارند و در صورتی که آشپزخانه در معرض تابش شدید نور آفتاب باشد از پرده هایی که بتوانند جلوی نور را بگیرند استفاده می کنیم. امروزه نورهای مصنوعی در انواع مختلف مثل هالوژن، فلورسنت یا لامپ هایی که از سقف آویزان شده و دارای پایه روی زمین یا روی میز هستند طراحی شده اند و می توان از آن ها برای تامین نور دلخواه استفاده کرد. به طور کلی بهتر است در آشپزخانه نور مخفی باشد.

معمولاً تابش نور مستقیم بازتاب و جلوه زیبایی ندارد. هم چنین معمولاً لامپ های هالوژن را زیر کابینت یا گچ بری مخفی می کنند. لامپ های هالوژن بسیار زیبا بوده و پدیده جدیدی در طراحی خانه و مخصوصاً آشپزخانه هستند. به تازگی لامپ های جدید ۲۲۰ ولتی که نیاز به ترانس ندارد به بازار آمده اند.
● رنگ در آشپزخانه
نور عاملی است که توسط آن رنگ ها مشاهده می شوند.
رنگ ها هرکدام پیام، حالت و خصوصیتی ویژه دارند. رنگ ها بیان کننده شخصیت اشخاص و حامل پیام های مختلفی هستند. می توان با ارایه یک رنگ خاص در آشپزخانه یا جابه جایی رنگ ها و در کنار هم قرار دادن آن ها، احساس و اندیشه درونی مان را به بیننده انتقال داد. اصولاً رنگ وسایل آشپزخانه باید مناسب و آرام بخش باشد.
● طرح کابینت
امروزه طرح کابینت های موجود در بازار بسیار متفاوت است از چوبی و فلزی گرفته تا استیل و طرح چوب و … برخی از آن ها دارای یک بخش پنجره ای یا شیشه ای هستند.
● میز و صندلی
صندلی های داخل آشپزخانه باید به دلیل استفاده کوتاه مدت به راحتی جابه جا شوند. موارد کاربرد این صندلی ها منحصراً در آشپزخانه است. انتخاب و کاربرد هر یک از انواع میزها با توجه به فضای آشپزخانه و هم چنین سلیقه افراد صورت می گیرد.
● گل و گیاه
هرگز برای تزیین آشپزخانه از گل های مصنوعی استفاده نکنید. گل های مصنوعی هیچ پیامی را به بیننده منتقل نمی کنند در عین حال که آتش زا هم هستند.

این فایل پاورپوینت در 62 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *