دانلود پاورپوینت اف آر پی – FRP


عناصر و جزئیات ساختمانی

مقدمه
اف آر پی چیست؟
مقاوم سازی سازه های بتنی با روش FRP
تقویت خمشی با استفاده از FRP
تقویت برشی با استفاده از FRP
تقویت محوری یا ترکیب محوری خمشی با استفاده از FRP
منحنی تنش _ کرنش
تقویت ترکیب فشاری _ خمشی
تقویت محوری _ کششی خالص
کامپوزیت FRP و انواع آن
دلایل استـــفاده روز افـــــــزون از پــــــوشش FRP
مزایای استفاده از ورقه FRP
نصب و اجرای مصالح FRP
الیافهای FRP

ورقه FRP
  • نیاز گسترده و روز افزون جامعه به ساختمان و مسکن وضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، افزایش عمر مفید ونیز مقاوم نمودن ساختمان در برابر زلزله را بیش از پیش مطرح کرده است .
  • گسترش تکنولوژی های جدید علم مواد و پلیمرها با مشخصات مکانیکی مختلف، جامعه مهندسی در رشته های گوناگون را برآن داشته تا از قابلیت ها و کاربردهای متنوع این محصولات استفاده نموده و جایگزینی آن ها را با مصالح و مواد سنتی اجتناب ناپذیر ساخته است. کنترل کیفی ساخت، مقاومت مکانیکی و مقاومت شیمیایی بالا در برابر اثرات محیط از جمله مزیت های این تکنولوژی ها محسوب میگردد.

اف آر پی چیست؟

  • این کلمه ، اختصاری از کلمات Fiber Reinforced Polymer or Plastic     می باشد. به عبارت دیگر اف آر پی به یک ماده مرکب یا کامپوزیتی اطلاق می شود که از فیبر یا الیاف تقویتی و ماتریس (ماده در بر گیرنده)  یا رزین از جنس پلیمر تشکیل شده است

مقاوم سازی سازه های بتنی با روش FRP

  • در مواردی که سازه های بتنی به هردلیلی مانند افزایش بار گذاری؛ تغییر آئین نامه ، ضعف در ساخت و غیره نیاز به مقاوم سازی داشته باشد، می توان از الیاف کربن یا شیشه به همراه رزین اپوکسی برای مقاوم سازی استفاده نمود.
  • این مواد پس از سخت شدن لایه سختی را تشکیل می دهند که قدرت بار گذاری سازه های بتنی مانند تیرها، دالها،ستون ودیوار برشی را افزایش می دهد.

تقویت خمشی با استفاده از FRP

  • اتصال FRP در وجه کششی المان های تحت خمش، بگونه ای که راستای الیاف در امتداد طول عضو  قرار گرفته و در انتقال نیروهای کششی ناشی از خمش موثر باشد (همانند میلگردهای کششی)، می تواند مقاومت خمشی المان های بتنی را افزایش دهد. عوامل متعددی مانند ابعاد مقطع المان بتنی، مساحت و مشخصات مکانیکی میلگردهای موجود و FRP مورد استفاده و همچنین مقاومت بتن موجود، در میزان افزایش مقاومت خمشی سازه های بتنی با استفاده از سیستم های FRP دخیل می باشند. در ادبیات فنی این افزایش مقاومت از 10 تا 160 درصد گزارش شده است. لذا با توجه به محدودیت های موجود در خصوص شکل پذیری، ضوابط بهره برداری و دیگر محدودیت های آیین نامه ای، افزایش مقاومت خمشی سازه های بتنی تا حداکثر 40 درصد قابل قبول تلقی و توصیه شده است.

این فایل پاورپوینت در 40 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *