دانلود پاورپوینت پیش درآمدی بر رفتار سازمانی


qارائه تعریفی از رفتار سازمانی

vرفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می دهند.

vدر رشته رفتار سازمانی سعی می شود تا مطالعه یا بررسی منظم جایگزین قضاوت شهودی شود. یعنی کاربرد مدارک و شواهد علمی که در شرایط کنترل شده جمع آوری می گردد، به شیوه ای معقول و حساب شده مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت بر می آید.

qهدفهای رفتار سازمانی

vهدفهای رفتار سازمانی عبارت اند از توجیه، پیش بینی و کنترل رفتار انسانی.

  • توجیه: هنگامی که درصدد بر می آییم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا فرد یا گروه، کاری را انجام دادند، در واقع به دنبال بیان یا توجیه هدف هستیم.
  • پیش بینی: هدف از پیش بینی توجه به رویدادهای آینده است. از این رو، مدیریت درصدد بر می آید تا مشخص کند که نتیجه یک اقدام خاص چه خواهد بود. مدیر یا رئیس یک واحد تولیدی کوچک که میخواهد کارکنان خود را مور ارزیابی قرار دهد و ببیند واکنش آنان نسبت به نصب یک دستگاه جدید خودکار چیست، در واقع درصدد پیش بینی بر می آید.

شامل:

qبهبود کیفیت و بازدهی

qاساس و پایه های مدیریت کیفیت جامع

qنیروی کار گوناگون

qواکنش در برابر جهانی شدن سازمان

qنوآوری و ایجاد تغییر

qسازش با پدیده ای به نام تغییرات سرسام آور

qکم شدن وفاداری کارکنان

بهبود رفتار از نظر اخلاقی

سطوح تجزیه و تحلیل رفتار سازمانی

این فایل پاورپوینت در 15 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *