دانلود پاورپوینت اخلاق مهندسی


در طول تاریخ مهندسان توانسته اند با استفاده از و کشفیات یافته های علمی و با ابتکار و خلاقیت خود مسائل مختلف مربوط به سلامت و بهداشت، درمان، آموزش، کشاورزی، مسکن، حمل و نقل و غیره را حل کنند و در نهایت آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کنند. همزمان با این فعالیتها، مهندسان نیز توانسته اند جنگ افزارهای فراوانی را خلق کنند تا استفاده کنندگان از آنها بتوانند در زمان کوتاهتری انسانهای بیشتری را از بین ببرند و یا بیمارکنند. همراه با هر دو نوع فعالیت یاد شده فعالیت­های مهندسی همراه با تخریب و آلوده سازی محیط زیست و اتلاف منابع طبیعی بوده است.

در حالی که مهندسان می توانند همچنان از قدرت خلاقیت و ابتکار خود استفاده نموده، مسائل مختلف را حل کرده و رفاه و آسایش بیشتری را برای خود و مردم فراهم کنند، ولی برخورداری از اخلاق مهندسی است که باعث می شود مهندسان خود کنترل کننده فعالیتهای خود شده و در نهایت حافظ منافع جامعه انسانی و سلامت محیط زیست باشند. برخورداری از ارزشهای انسانی و اخلاق مهندسی می تواند برای مهندسان آرامش خاطر، رضایت باطن و در نهایت شادی وافر بیافریند که هدف نهایی زندگی انسان در روی زمین است.

ما برای شاد زیستن زاده شده ایم و می توانیم با محبت ورزیدن بی توقع و خدمتگزاری بی ریا و پیشه کردن تقوی، شادی طول عمر خود را بیشینه کنیم. برخورداری از اخلاق می تواند برای مهندسان علاوه بر رفاه و آسایش مادی، رضایت باطن و آرامش خاطر یا شادی وافر بیافریند .

مقدمه

رفاه و آسایش مادی کنونی بشر مرهـون فعالیتهای مـهندسی است. می توانیم به اطراف خود نگاه کنیم و به خدمات ارزشمند مهندسان واقف شویم .

پیشرفت در طراحی، ساخت، تولید و استفاده از جنگ افزارهای مختلف نیز مرهون فعالیتهای مهندسی است. فعالیت های مهندسی از یک سو باعث تأمین رفاه و آسایش مردم شده و از سوی دیگر باعث کشتار انسان های بیشتر و آلوده سازی بیش از حد محیط زیست و هدر رفتن منابع و ذخایر روی زمین شده است.

آیا مهندسان می توانند در حالی که همچنان از ابتکار و خلاقیت خود در حل مسائل استفاده می کنند با رعایت ضوابطی اقدام به از بین بردن درد و آلام انسان ها نموده، محیط زیست را پاک کرده و رفاه و آسایش بیشتری را برای انسان ها فراهم کنند؟ سوال این است که رفاه، آسایش و توسعه مادی برای چه منظوری است و حضور در رقابتی فرسایشی، فزاینده و پرپیچ و خم زندگی که هر روز دشوارتر می گردد برای چیست؟

این فایل پاورپوینت در 53 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *