یک ایده که می شود با سرمایه متوسط شروع کرد


راه اندازی کسب و کار پرسود با پرورش بلدرچین

✅به شرطی که قبل از اقدام برای این محصول بازاریابی کنید
امروزه گوشت و تخم بلدرچین در تمام جهان به‌عنوان یک ماده غذایی مغذی و خوشمزه شناخته شده و با توجه به مناسب بودن برای سلامتی انسان، تقاضای مصرف بالایی پیدا کرده‌ است
✅برای پرورش این پرنده نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارید، درست است که می‌توان مزارع بزرگ و صنعتی را نیز ایجاد کرد، اما پرورش خانگی این پرنده نیز برای کسانی که سرمایه اولیه آنها کم است، بسیار مناسب است.
✅در پرورش خانگی به دو صورت می‌توان عمل کرد: هم بلدرچین‌ها را می‌توان در یک بستر مسطح پرورش داد و هم در قفس؛ که به نظر کارشناسان پرورش در قفس مناسب‌تر است، چراکه چندین قفس روی هم قرار گرفته و امکان رسیدگی به پرنده‌ها و نظافت آنها بهتر فراهم می‌شود و مدیریت آنها نیز آسان‌تر صورت می‌گیرد.
✅ضمن اینکه می‌توان با ایجاد یک سیستم تهویه هوای مناسب برای اطمینان از جریان هوا و نور در این قفس‌ها، کار پرورش را به‌صورت دقیق‌تری انجام داد.
✅ شما می‌توانید 50 بلدرچین را در یک قفس به طول 120سانتیمتر، عرض 60سانتیمتر و ارتفاع 25سانتیمتری پرورش دهید. ضمن اینکه قفس‌های پلاستیکی نسبت به انواع سیمی‌شان، به مراتب برای این منظور مناسب‌تر هستند.
✅خواص تخم بلدرچین
✅تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، ولی نسبت به آن دارای ۵ برابر فسفر، ۵/۷ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B12و وتیامین B1 و ۱۵ برابر ویتامین B2 ریبوفلاوین می باشداز این رو آن را بمب ویتامین می نامندتخم بلدرچین به علت نداشتن کلسترول ، قابل مصرف برای تمام افرادی است که مصرف تخم مرغ برایشان منع شده است. تخم بلدرچین به دلیل غنای بالای امگا۳ و فسفر در کشور ژاپن به عنوان بخشی از صبحانه دانش آموزان و کودکان محسوب می شود.
⭕️✅ * در یک اتاق ۱۲ مترمربعی تعداد ۱۰۰۰ پرنده در قفسهایی به ابعاد ۶۰*۱۰۰ سانتی متری (هر قفس ۴۰ پرنده) می توان پرورش داد.
⭕️✅* با رعایت نکات بهداشتی ۹۰ درصد بلدرچین ها هر روز تخم خواهند گذاشت.
?✅با سرمایه گزاری کمتر از? ده میلیون هم می شود این کار را شروع کرد
??⭕️بعضی از قیمت ها در خصوص بلدرچین :
❇️جوجه یکروزه درجه یک : 350 تومان
❇️مولد تخمگذار 30 روزه : 3000 تومان
❇️تخم نطفه دار : 200 تومان
❇️بلدرچین زنده : کیلویی 8000 تومان
❇️قفس درجه 1 : 2800 تومان به ازای هر قطعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *