پروژه کاربینی تحلیل یک بنای مسکونی به لحاظ فنی و زیبا شناختی


پروژه کاربینی تحلیل یک بنای مسکونی به لحاظ فنی و زیبا شناختی

نمای ساختمان

تعریف کلی درباره نمای ساختمان :

نمای ساختمان در تعریف و شکل دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین در نما ساختمانها باید به مساله همگونی نما شهری توجه بسیاری داشت، زیرا اگر نما هر ساختمان را بی‎توجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمانهای همجوار طراحی کنیم، ناهمگونی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می دهیم و با این عمل، بی هویتی و تضاد شهری ناخواسته گسترش می یابد.
با سرعت گرفتن روند ساخت ساختمانهای لوکس و مجلل در کشور، تغییرات وسیع و تجمل گرایی در نما ساختمانها هم پدید آمده و شکل شهری را تغییر داده است. تغییر در شکل شهر گرچه برهویت شهر تاثیرگذار است، با این حال، اگر به صورت همه گیر و بر طبق استاندارد اتفاق افتد، به بدنه های شهری ضربه وارد نمی شود .

یکی از مصالحی که این روزها به وفور در نما ساختمانها مشاهده می شود، استفاده از سنگ است.
سنگ از دید معماری و زیبائی، بنا را سنگین و دارای انسجام می کند و به ساختمانهای شهر هویت معناداری می بخشد؛ البته اگرمجاورت های بنا از نظر نما رعایت شوند.
سنگ از مصالحی است که با توجه به آلودگی های شهری، دیرتر از بقیه مصالح کثیف شده و تمیز کردن آن هم نسبت به بقیه مصالح ساده تر است .
سنگ های طبیعی از دوام و زیبائی قابل توجهی برخوردار هستند و همین امر آنها را از سنگ های مصنوعی مانند سرامیک متمایز می کند.
سنگهای موجود در نما باید متراکم و دارای ساخت و بافت یکنواخت بوده، از بلورهای ریز تشکیل شده باشند و درجه خلوص آنها حتی المقدور زیاد باشد. در سطوح و خطوط مرئی سنگ نباید لب پریدگی وجود داشته باشد و شکل سنگ باید طوری باشد که از شکل دیوار تبعیت کند.

این فایل پاورپوینت در 16 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *