دانلود پاورپوینت انواع بام


 

در معماری یکی از قسمت های ساختمان که اندک اندک به دست فراموشی سپرده می شود بام است. در واقع با مرتفع شدن بنا ها و  حجیم شدن آنها و پیشرفت هایی که بشر طی سالیان طولانی برای غلبه بر طبیعت به دست آورده است کم کم بام ها همگی شکلی تخت به خود می گیرند. اما بد نیست یادمان نرود که چقدر تنوع بام داشته ایم:

بام چند شیبه – Hipped or hip roof

بام کلاه فرنگی – Pavilion roof

طاق گهواره ای – Barrel vault

بام چهار ترک کمر شکن – Gambrel roof

بام چهار شیبه – Mansard roof

بام پروانه ای – Butterfly roof

بام تخت Flat roof –

یکی از عناصری که معمولا در بام های شیبدار می بینیم کریکت است. کریکت عنصری نوک تیز است که به منظور منحرف کردن آب باران پیرامون یک دودکش استفاده می شود.

بام سبز :

بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود. لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم «معماری سبز» را مد نظر قرار می دهند، نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک نیز بکار رود.

بام های سبز، پوشش های گیاهی پشت بامی هستند که در آنها گیاهان، جای مصالحی از قبیل موزاییک و کاشی را می گیرند. در طول دهه های اخیر، در بخش هایی از اروپا، تا حدی رایج استفاده بیشتر از پشت بام های سبز می تواند از شدت بعضی از مشکلات شهرهای مدرن بکاهد. آنها اتلاف باران حاصل از توفان ها را کاهش می دهند، آب باران را از آلاینده ها تصفیه می کنند و مصرف انرژی را کاهش می دهند.

ساختمان هایی که دارای پشت بام های سبز هستند، در مقایسه با ساختمان های دارای پشت بام های معمولی، در زمستان به گرمای کمتری نیاز داشته و در تابستان محتاج سرمای کمتری هستند. این ساختمان ها در تعداد انبوه، قابلیت کاهش دادن اثر «جزیره حرارتی شهری» کل شهرها را دارا هستند.

سیستم هایی که برای ساخت بام سبز طراحی شده اند سبک وزن ، نیازمند رسیدگی کمتر ، بادوام و جالب هستند. ابتدا لایه عایق رطوبتی بر روی پشت بام نصب می شود؛ سپس زهکشی مناسب انجام شده تا آب اضافی از پشت بام سرازیر شود. یک محیط رشد کاملاً مناسب برای موفقیت بام سبز ضروری است. این محیط بر خلاف خاک زراعی طبیعی که معمولا در منظره سازی شیب دار به کار می رود ، کاملا متناسب با محیط طراحی شده و به هنگام خیس شدن خیلی سنگین نمی شود.

در نهایت گیاهان کاشته می شوند. پوشش های گیاهی مقابل در برابر سرما و گرما مورد استفاده قرار می گیرند تا انبوهی از گیاهانی را تولید کنند که شبیه اکوسیستم های طبیعی محلی و چمنزارهای ساحلی به نظر رسند . گیاهانی که برای این منظور استفاده می شوند معمولا گیاهانی گوشتی، گیاهان چند ساله علفی، گلها، علف های وحشی و خزه می باشند.

این فایل پاورپوینت در 36 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.