دانلود پاورپوینت رنزو پیانو


—معماری که در شرایط بحران اجتماعی و ساختمانی دهه ۶۰ شکل گرفته است. نگرشی روشنفکرانه و تخصصی به معماری دارد.معماری برای معماری یا به عبارتی استفاده از اثر ساخته شده برای پیشبرد بحث طراحی معماری. پناه بردن به جهان ایده ال های مجرد، نشانه ترس از برخورد با واقعیت است و در آثار این معماران اثری از نگاه واقع گرایانه به عملکرد و محیط به چشم نمی خورد .تنها فرم و فرایند شکل گیری آن اهمیت دارد. فرم آن قدراهمیت می یابد که مصالح ،سازه وجزئیات نیز اهمیت واستقلال خود رااز دست می دهند وساختمان به ماکتی بزرگ تبدیل می شود که به موثرترین شکلی نمایانگر ایدههای آغازین پروژه است .آثاراین معماران هر چند حاوی ارزشهای چشمگیری درسطح نظری وتخصصی ،نظیر سازماندهی فضا وخلق فرمهای جدید است ،لیکن مستقیماً به مصرف کننده مربوط نشده وحتی مصرف کننده ومخاطب اصلی پیام درآنها به عنوان یک پارامتر درنظر گرفته نمی شود .معماری جزئی از حوزه وسیعتری است که زندگی وکلیه فعالیتهای زندگی بشر رادربرمی گیردوناچاراست مشروعیت خودراازنظامهای فرا دست کسب کند .تاریخ ،عادات وباورها ،روانشناسی ،ساختاربدن ومغز انسان وهمچنین محیط زیست عواملی ثابت اند که نبایستی دستخوش هوس و تفنن میز طراحی شوند .چنانکه پیانو می گوید :

—”معماری یک هنرتحمیلی است ،نمایشگاه ،کنسرت یانمایش نیست که مردم بتوانند انتخاب کنند. هنگامی که اثر ساخته شد مردم ناگزیرند از آن استفاده کنند .بنابراین بخشی ازمطالعات وتجربیات افراطی معماری بهتر است ازمحدوده نمایشگاه ونوشتاربیرون نرود.“

بیوگرافی

—رنزو پیانو در سال 1937 در جنوب، ایتالیا در خانواده ای معمار به دنیا آمد. تحصیلات خود را در پلی تکنیک میلان انجام داد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد. پدر، چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند.

—دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال 1980 در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون حدود 100 مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمت های مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقد به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده هایی هستند که منعکس کننده ایده های رنزوپیانو است.

—در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است.

—افتخارات

—عضویت افتخاری جامعه معماران آمریکا، آمریکا، 1981

—مدال طلا از انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا، انگلستان، 1989

—جایزه  Cavaliere di Gran Croce   از هیئت دولت ایتالیا، رم، ایتالیا، 1989

—جایزه کیوتو، ایناموری فوندیشن، کیوتو، ژاپن، 1990

—عضویت افتخاری دانشکده هنر و تحقیقات آمریکا، آمریکا، 1994

—از طرف یونسکو به عنوان سفیر معماری حسن نیت معرفی شد ، 1994

—جایزه میکل آنژ از رم، ایتالیا، 1994

—جایزه اریز موز ، آمستردام، هلند، 1995

—جایزه معماری پریتزکر،  کاخ سفید، واشینگتن، آمریکا، 1998

—معمار دانشکده ملی سن لوکا، رم، ایتالیا، 1999

—مدیر کل مرکز ملی de la Légion d’Honneur، فرانسه، 2000

—سلطان معماری، ونیز، ایتالیا، 2000

—جایزه لئوناردو، رم، ایتالیا، 2000

—جایزه وکسنر،  مرکز هنر وکسنر، کلومباس، اوهایو، آمریکا، 2001

—آثار:

—1 . مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس ، فرانسه

—2 . موزه منیل در تکزاس ، آمریکا

—3 . مرکز علمی نمو در آمستردام ،هلند

—4 . مرکز فرهنگی ژان ماریا تیژ با ئو در نیو کالدونیا

—5 . موره بنیاد بیلر در ریهن ، سوئیس

—6 . ساختمان مسکونی هرمس در توکیو ، ژاپن

—7 . کتابخانه مورگان در نیو یورک ، آمریکا

—8 . ساختمان اداری نیو یورک تایمز در نیو یورک ، آمریکا

—9 . کلیسای پادره پیو در روتوندو ، ایتالیا

—10 . موزه مجسمه ناشر در تکزاس ، آمریکا

—11 . فرودگاه کانزای در اوزاکا ، ژاپن

—12. برج لندن ، انگلستان

این فایل پاورپوینت در 33 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.