این مقاله به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفهای میپردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه میشود و سپس روشهای متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفهای در ایران اشاره میگردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستمها که عوامل کلیدی در ایمنی و سلامت حرفهای هستند مورد بررسی قرار میگیرند. مواردی راهنما به منظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت ارائه میشود. انواع برنامههای ایمنی بر مبنای مشوق و برمبنای رفتار تحلیل میشوند. بعد از این مطالب استرس مرد بررسی قرار میگیرد. پس از تعریف استرس و عوامل بوجود آورنده آن، عواملی که بر آن اثر گذاشته و از آن اثر میپذیرند، بررسی شده و سپس راهکارهایی در چارچوب مدیریت استرس برای بهینه کردن آن ارائه میشود.
کلیدواژه : ایمنی و سلامت حرفه ای؛ امنیت شغلی؛ خطر بالقوه؛ بهداشت محیط کار؛ برنامه های ایمنی؛ استرس؛ فشار روانی؛ مدیریت استرس؛ ایمنی؛ شغل
فهرست:
امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان 1
1- مقدمه 2
2- امنیت شغلی1 در آینده 4
3- تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار 5
4- روشهای متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار 6
5- قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفهای 8
6- قوانین ایمنی و سلامت حرفهای در ایران 9
7- موازین مربوط به ایمنی و بهداشت کار 12
8- مدیریت ایمنی و سلامت محیط کار 13
9- عوامل کلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفهای محیط کار 16
10- اجزای برنامه ایمنی 18
11- ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت 19
12- چگونگی ایجاد یک برنامه جامع کنترل مخاطرات بالقوه 22
13- انواع برنامههای ایمنی 23
14- نظرات جاری در ایمنی و سلامت 27
15- استرس13 28
16- استرس و عملکرد کاری 47
17- رابطه استرس و ترک خدمت و سبک رهبری 48
18- تصمیم گیری و استرس 50
19- علائم استرس 51
20- مدیریت استرس 52
21- ده راه که مدیریت بوسیله آن میتواند استرس کار کنان را در حین کار کاهش دهد 57
22- نتیجه گیری 60
مراجع 62
پینوشتها 64
این فایل ورد در 67 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.