دانلود پاورپوینت گودبرداری و سازه های نگهبان


در سالهای اخیر با افزایش تراکم و تعداد طبقات و نیاز به تامین پارکینگ و سایر سطوح خدماتی در ساختمان ها بویژه در مناطق مرکزی شهرها عمق گودبرداری نیز بیشتر شده است. امروزه بکارگیری تمهیدات ایمنی لازم در گودبرداری را هزینه بر با صرف زمان بیهوده تلقی می کنند در حالی که گودبرداری اصولا جزو کارهای پیچیده و بسیار خطرناک مهندسی محسوب می شود. با این حال عدم آشنایی به اصول فنی‚ سهل انگاری و یا سودجویی غیرمسئولانه منجر به ایجاد حادثه میشود.

در این مبحث مختصری از گودبرداری و عناصری که در ایمنی گودبرداری (سازه های نگهبان) استفاده میشود گنجانده شده است. در کل انجام خاکبرداری باید اولا به روشهای درست فنی و با رعایت اصول مهندسی و ایمنی انجام شود و ثانیا در صورت لزوم حفاظت کافی دیواره ها انجام شود.

عملیات گودبرداری

عملیات گودبرداری به هر گونه حفاری و خاکبرداری در تراز پایین تر از سطح طبیعی زمین یا در تراز پایین تر از زیر پی ساختمان مجاور اطلاق می شود.

گودبرداری ها به دو گروه کلی حفاظت شده یا مهاربندی شده و حفاظت نشده یا مهاربندی نشده تقسیم میشود. لازم به ذکر است که در گودبرداری مهاربندی نشده پایداری شیب ها یا جداره های قائم گودبرداری در خاکهای چسبنده بدون هیچگونه مهاربندی توسط شرایط مکانیکی خاک تامین می شود.

خطرات گودبرداری:

1-ریزش دیواره ها وسقوط آوار

2-برخورد و ایجاد صدمات به تاسیسات زیرزمینی

3-مسمومیت ناشی از استنشاق گازهای سمی و خفگی

4-سقوط از ارتفاع

این فایل پاورپوینت در 24 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.