دانلود پاورپوینت پروژه آشنایی با مرمت ابنیه خانه نوغانچی لنگرود


تاریخچه بنا:

این بنا در راسته اصلی آنسر محله که یکی از محلات جزء راه پشته می باشد،قرار گرفته است.تاریخ بنای آن به اواخر دوره قاجار مربوط می شود.

در عین سادگی و کوچکی به همه مسایل اقلیمی،اجتماعی و اقتصادی جوابگو می باشد.مسکن متعلق به یک تاجر که به کار خرید و فروش نوغان(ابریشم)اشتغال داشته،می باشد.

این بنا توسط آقای شیخ محمد مباشر(نوغانچی) ساخته شده است.بعد از ایشان خانه به آقای حسین نوغانچی میرسددر زمان ایشان خانه به دو قسمت تقسیم می گردد به طوری که بیرون خانه به خواهر آقای نوغانجی(همسر آقای ابریشم چیان) واندرون خانه دست آقای حسین نوغانچی می ماند.

ازاین تاریخ به بعد هر کدام از قسمت های خانه سرگذشتی متفاوت دارند؛

اندرون خانه:بعد از آقای حسین نوغانچی به دست وراث می رسد که در نهایت آقای اسمائیل نوغانچی سهم مابقی وراث را خریداری کرده و صاحب بعدی خانه می شود.بعد از ایشان نیز خانه هم اکنون به سه ورثه وی رسیده است.البته تا چند سال پیش پسر آقای نوغانچی یعنی آقای محمود نوغانچی در این ساختمان ساکن بودند ولی هم اکنون خالی ازسکنه می باشد.

وجه تسمیع بنا:

خانه نوغانچی

نام این بنا به نام صاحب اولیه و سازنده بنا برمیگردد.با توجه به این که صاحب بنا به تجارت ابریشم اشتغال داشته واز بازرگانان بنام منطقه بشمار می آمد گرفته شده است.

در زبان فارسی به کرم ابریشم نوغان نیز گفته می شده است و به کسی که به خرید و فروش تخم نوغان و پیله کرم ابریشم مشغول بوده نوغانچی گفته می شد.

این بنا در لنگرود،آنسر محله ،نرسیده به امامزاده سید علی کیا قار دارد.زمین سایت آن 530 مترمربع است.

محوطه بیرون خانه که هم اکنون توسط دیوار از این بنا جدا شده در سایتی به مساحت 600 متر مربع قرار دارد.
تعدادی از اسلایدها از لابه لای پروژه

 

این فایل پاورپوینت در 132 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.