دانلود رایگان جزوه درسی طراحی شبکه های حمل و نقل دانشگاه هنر تهران مهندس کلانتریان مقدمه برخورد دو یا چند مسیر با یکدیگر ایجاد تقاطع می نماید . تقاطع ها را می توان به اشکال مختلف دسته بندی نمود . یک روش ساده دسته بندی آنها به صورت زیر می باشد : تقاطع هم سطح تقاطع غیر هم سطح هر یک از دو گروه فوق نیز دارای انواع مختلفی است . انتخاب نوع سیستم مناسب برای یک تقاطع به عوامل بسیاری بستگی دارد، از جمله این عوامل را می توان به صورت زیر نام برد : تعداد مسیرهایی که در یک نقطه با یکدیگر تلاقی نموده اند مقدار زمین در اختیار برای اجرای طرح شرایط توپوگرافی زمین حجم ترافیک عبوری …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...هنر معماری در بادگیرهای یزد
هنر معماری در بادگیرهای یزد حرکت هوا را به دلیل اختلاف فشار جو باد گویند. باد روی زمین عامل مهمی در تبادل دما ، رطوبت وانتقال ذرات معلق است.این امر در ایجاد شرایط آسایش انسان یا اخلال در آن نقش مهمی دارد. جابجایی هوا در بالا بردن سطح کارایی ذهنی وفیزیکی افراد وکاهش میزان ابتلاع به بیماریها بسیار موثر است. همچنین میتواند عاملی در کاهش مصرف سوخت های فسیلی باشد. اهمیت باد در طرح وساخت محیط از دیر باز مورد توجه بوده است. ارسطو چهار قرن قبل از میلاد و ویترویرس معمارروسی یک قرن قبل از میلاد از روش استفاده باد در معماری وشهر سازی صحبت می کنند. در کشور ما در طی قرون متمادی تمام ساختمانها با توجه به …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...ترمینال کانسای Osaka kansai-1994 – اوزاکا – ژاپن
ترمینال کانسای Osaka kansai (1994 ) ( اوزاکا – ژاپن ) تصویر شماره 5-1- فرم و مسیر حرکت شرح فرودگاه بین المللی کانزای واقع در خلیج اوزاکا در کشور ژاپن،اولین فرودگاه دریایی جهان به شمار می رود.کار ساخت این فرودگاه در سال 1994 به پایان رسید.این فرودگاه زیبا و دیدنی،پایانه فولادی و شیشه ای بسیار پیشرفته دارد که بر روی جزیره ای مصنوعی احداث شده است.این ترمینال به طول 7/1 کیلومتر یکی از طویل ترین بناهای جهان به شمار می رود.در ساخت این جزیره و فرودگاه،مهندسین از پیشرفته ترین تکنولوژی استفاده کردند(وفایی، 1372، ص191) . تصویر( 7-3-1) نمای کلی از فرودگاه بزرگ و شگفت انگیز کانسای ژاپن فرودگاه ساحلی : چرا باید فرودگاه در دریا ساخته شود؟ یکی از دلایل …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...بیوگرافی دکتر کرامت الله زیاری
دکتر کرامت اله زیارى استاد تمام دانشگاه تهران متخصص در برنامه ریزی شهری و منطقه ای تلفن : 09121260602 zayyari@ut.ac.ir کانال دکتر کرامت الله زیاری@drkeramatollahziari سایت شخصی دکتر کرامت الله زیاری www.Kziari.ir دکتر کرامت اله زیاری استاد تمام(فول پروفسور)دانشگاه تهران و متخصص در برنامهریزی شهری و منطقه ای واز تهیه کنندگان کلیدی برنامه 25ساله ایران 1400 وازاعضای تهیه کننده برنامه آمایش سرزمین در برنامه ششم کشور بوده اند. ایشان سردبیری ومدیر مسول دومجله ،مدیر قطب علمی برنامه ریزی وتوسعه پایدار گردشگری دانشگاه تهران و مولف ومترجم 34 جلد کتاب و 310 مقاله علمی – پژوهشی ، در مجلات ISI ،ایندکس بین المللی ، و همایش های بین المللی خارجی وداخلی در زمینه برنامه ریزی شهری و منطقه ای و …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...دانلود رایگان جزوه خلاصه کتاب زیر ساخت های شهری – دکتر بهزادفر
دانلود رایگان جزوه خلاصه کتاب زیر ساخت های شهری – دکتر بهزادفر فرمت فایل: پی دی اف تعداد صفحات: 45 دانلود رایگان با لینک مستقیم حجم: 4.11 مگابایت هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...