دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم – یک مطالعه کوتاه مدت


دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم - یک مطالعه کوتاه مدت

دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم – یک مطالعه کوتاه مدت

The Leadership Quarterly

Transformational leadership and childrens’ aggression in team settings:
A short-term longitudinal study

Social learning theory posits that one crucial way individuals learn how to behave is by
observing and modeling the behavior of salient others. We conducted a short-term longitudinal
study using multisource data on 183 teenaged ice hockey players (
M age=13.39 years) in 16
hockey teams to test the effects of 3 potentially salient leadership in
fluences (team coaches,
team players, and parents) on players’ on-ice aggression. We tested a cross-level mediated
model in which player aggression (penalty minutes) as measured by referees was the criterion
variable. After controlling for prior levels of player aggression, team-level aggression mediated
the relationship between team-level coach transformational leadership and player aggression.
Parents’ transformational leadership did not in
fluence player aggression when assessed
simultaneously with team-level coach transformational leadership. Consistent with social
learning theory, the
findings suggest that transformational leaders model prosocial behavior
for followers.
Elsevier Inc

Keywords:
Aggression
Hockey
Social learning theory
Transformational leadership

چکیده:

در نظریه یادگیری اجتماعی فرض می کنیم که یکی از راه های مهم این است که افراد یاد بگیرند که چگونه رفتار کنند و مشاهده و مدلسازی رفتار دیگران انجام می شود. ما مطالعه کوتاه مدت را با استفاده از چند منبع در 183 بازیکن هاکی روی یخ نوجوان که متوسط آنها 29/13 سال است را در قالب 16 تیم انجام داده ایم و بررسی اثرات سه پارامتر را که شامل (مربیان تیم، بازیکنان تیم، پدر و مادر) بر روی پرخاشگری آنها به عنوان  متغییررا انجام داده ایم. ما آزمایش مدل را که در آن پرخاشگری در دقایق آخر بازی از دید داوران اندازه گیری می کنیم.  سپس کنترل سطح این دیدار، پرخاشگری در سطح این تیم در سطح رهبری تحول گرا و پخش پرخاشگری را بررسی می کنیم. همگام با نظریه یادگیری اجتماعی یافته ها نشان می دهد که مدل رفتار اجتماعی رهبران تحول گرا برای اعضا تیم لازم است.

کلید واژه ها : پرخاشگری- هاکی روی یخ- نظریه یادگیری اجتماعی- رهبری تحول.

1- نظریه یادگیری اجتماعی و پرخاشگری:

نظریه یادگیری اجتماعی (بندورا 1977 – 1973 ) پیشنهاد می کند که پرخاشگری نیابتا از طریق مشاهده آموخته شده و تعامل با مدلها را دارد. با توجه به نظریه یادگیری اجتماعی، هنگامی که مدل جوانان به عنوان شاهد به عنوان مثال پدر و مادر، همسالان، معلمان، رفتار های خاصی را در موقعیت های اجتماعی ذرند، آنها به احتمال زیاد آماده یادگیری چنین رفتارهایی هستند. این آیا آنها این رفتار را انتخاب می کنند بستگی به فرد و شرایط محیط او را دارد. ارتباط پیش بینی های مبتنی بر نظریه یادگیری اجتماعی در تحقیق بر روی پرخشگری نوجوان است. (دیشیون و اسپار کلن، اندروز و پترسون 1996 ) خشونت خانوادگی به عنوان مثال پرخاشگری در محل کار (گلومب و لیائو 2003 ) و پرخاشگری ورزشکاران ( کریگر 2007 ) می تواند شامل رفتار کلامی و رفتار غیر کلامی باشد. رفتار فیزیکی می تواند شامل حملات فیزیکی باشد. (اندرسون و بوشمن2002 ) مطالعه حاضر در مورد چگونگی نظریه یادگیری اجتماعی و رابطه آن بین رهبری و پرخاشگری فیزیکیرا بر روی نوجوانان تیم هاکی روی یخ انجام شده است.

این فایل ورد ترجمه ورد در 17 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 11 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *