دانلود کتاب تکثیر گیاهان آپارتمانی


دانلود کتاب تکثیر گیاهان آپارتمانی

کتاب تکثیر گیاهان آپارتمانی نوشته کن مارچ

گیاهان از دیرباز موردتوجه و علاقه جوامع بشری بوده و به صور مختلف در باغ ها، خیابان ها، درون منازل و حتی نقاشی ها و آثار ادبی هنرمندان مورد استفاده قرار گرفته اند. توسعه روزافزون تأسیسات و ساخت و سازهای شهری توجه بیشتر به گیاهان و نیز آگاه نمودن شهروندان به اهمیت توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز را نمایان می سازد. با توجه به نرخ فزاینده رشد جمعیت و کاهش فضای باز، پرورش و ازدیاد گیاهان خانگی یکی از بخش های مهم در توسعه و حفظ فضای سبز شهری محسوب می شود، چرا که زندگی با گیاهان سبب آرامش روح و روان انسان می گردد.

امروزه نقش گیاهان در زندگی انسان آنچنان نمایان است که می توان گفت انسان بدون گیاه وجود نخواهد داشت. بررسی های انجام گرفته ثابت کرده است که وجود گیاه در هر مکانی سبب افزایش راندمان کار شده و افرادی که در چنین محیطی مشغول کار هستند، شاداب تر و سرحال تر از افرادی هستند که در مکان های فاقد گیاه کار می کنند.

در این میان به موازات پیشرفت روز افزون سطح فرهنگ جوامع مختلف، از حجم اعتقادات خرافی کاسته شده و می رود که بشر قدرت یابد تا به طور فزاینده ای از حقایق هستی آگاهی یابد. گل نیز حقیقتی موجود در همه اعصار بوده است که ارزش و قابلیت استفاده از آن در چند دهه اخیر مفهوم تر و عملی تر شده است. با افزایش روز افزون علاقه مردم به گل و گیاه، گل آرایی باغ ها، باغچه ها، حیاط و حتی داخل منازل مسکونی، رسالت متخصصین نیز افزایش یافته و شناساندن روش های درست و نگهداری و پرورش و ازدیاد گیاهان، از جمله وظایف مهم کارشناسان باغبانی و گلکاری در قبال هموطنان خود به شمار می رود.

ترجمه کتاب حاضر با نام تکثیر گیاهان آپارتمانی می تواند راهنمای ارزنده ای برای دوستداران گل و گیاه در منازل باشد تا بتوانند با روشی درست و آسان در صدد ازدیاد گل های خود باشند و در این امر موفق گردند.

فهرست مطالب کتاب تکثیر گیاهان آپارتمانی :

مقدمه

پیشگفتار

لوازم و تجهیزات

عوامل موثر محیطی

روش های اصلی تکثیر

آفات و بیماری های گیاهی

توجه و مراقبت های بعدی

گیاهان آپارتمانی A-Z

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 257
حجم: 43.1 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.