دانلود پاورپوینت نقش فضای سبز در شهر


دانلود پاورپوینت نقش فضای سبز در شهر


اهمیت فضای سبز در شهرسازی :

پیشرفت صنعت و وجود کارخانه ها صنعتی در نزدیکی شهرها و دیگر عوامل از جمله رفاهی و … موجب افزایش جمعیت در شهرها همراه با ازدیاد آپارتمان گردیده است . بنابراین ایجاد فضای سبز در شهرها ضروری به نظر می رسد اینگونه تحولات بیشتر در کشورهای در حال توسعه بروز می نماید . لذا تخصیص فضای سبز توصیه می کنند که در شهرهای بزرگ سطح فضای سبز به حدات ندارد 12 تا 30 متر مربع به ازاء هر نفر باشند
از اثرات فضای سبز در آب و هوای منطقه می توان به تعدیل درجه حرارت ، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی بهداشت محیط ، روحیه افراد جامعه گیاهان ، اعمال تعدیل و تعرق خود مقداری آب بصورت بخار و یا قطعات در فضا آزاد می کنند که معمولاً مقدار تبخیر در گیاهان پهن برگ بیشتر از سوزنی برگان
است در نتیجه موجب افزایش رطوبت هوای شود علاوه به رطوبت نقش زهکشی را در زمین های مرطوب را دارند بعنوان مثال گیاهان پهن برگ ماریتیسم که نوعی سوزنی برگ است در در پایین بدون سطح آبهای زیر زمینی نقش دارد
 

فضای سبز مانع تابش سیستم نور آفتاب و تبخیر شدید می شود . همچنین فضای سبز باعث جلوگیری از فرسایش بادی آبی در خاک می شود.

آشنایی با برخی از گیاهان در طراحی
تمامی گیاهان به عنوان تزئیناتی کاربرد دارند، بسیاری از گیاهان اهلی و یا خودرو و وحشی می باشند و بر اساس طول عمر و دوامشان آنها را به گیاهان یک سال ، دو سال و دائمی تقسیم می کنند.
گیاهان یک سال زینتی :
هنگامی که گیاهی طول دوران رشدش از بذر تا گل و بذر مجدد بیش از یک سال نباشد آن گیاه را یکساله می گویند.

گیاهان دو ساله :
به گیاهانی اطلاق می شود که از هنگام بذر کاری تا رشد کامل حدود دو سال لازم
دارد تا تولید گل و بذر کود بنماید ( به عبارت دیگر در یک فصل زراعی رشد رویشی داشته ودر دوره بین فصلی مرحله کوتاهی را به استراحت می گذارد در فصل دیگر دوره رشد زایشی شروع و در همان فصل عمده گیاه پس از تولید بذر پایان می پذیرد.
گیاهان دائمی :
نباتات پیازی ، ریزوم دار ، مقاوم ، غیر مقاوم بطور کلی گیاهان که طول مدت عمر آنها بیش از دو سال باشد .

کاربردی گیاهان دائمی در تزئینات :

برای آشنایی : اهمیت گیاهان دائمی از نظر تزئینات به اختصار مواردی از آنها که در انواع طراحی ها و نقشه های گلکاری مورد استفاده دارند شرح داده می شود.
1- برخی از گیاهان دائمی دارای گل های بهاره بوده و منحصرا برای  تزئینات حاشیه ای در بهار و فضاهای وسیع مورد استفاده قرار می گیرد .
2- پاره ای از این گیاهان به علت ظهور گل در فصل تابستان و خصوصیت گل در تزئینات سطوح وسیع توده ای ، کاربرد فراوانی دارد .
3- برخی از گیاهان دائمی از اواخر تابستان تا اواخر پاییز دوران گلدهی داشته و از نظر تزئینات بصورت توده ای در حاشیه ها و باندهای گلکاری کاربرد دارند .
4- گروهی از گیاهان بر حسب طبیعت خود محل های سایه نیز رشد و نمو مناسبی می یابند
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 35
حجم: 1.68 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.